כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקט פדיחות

נשיא ארה"ב שוב הביך את עצמו: "54 מדינות"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך להביך את עצמו – והפעם טעה ונאם על המלחמה הרוסית בעיראק - בהמשך תיקן שהתכוון לאוקראינה והסביר שטעה כי בנו נהרג בעיראק אך הבעיה היא שבנו מת בארה"ב ממחלה. בנאומו לקראת בחירות האמצע בארצות הברית, דיבר על קמפיין שהתפרש ב"54 מדינות", כאשר כידוע בארצות הברית ישנן 50 מדינות בלבד

נשיא ארה"ב שוב הביך את עצמו: "54 מדינות"
ביידן על המטוס הנשיאותי צילום: צילום מסך

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך להביך את עצמו – והפעם טעה ונאם על המלחמה הרוסית בעיראק. בהמשך תיקן שהתכוון לאוקראינה והסביר שטעה כי בנו נהרג בעיראק אך הבעיה היא שבנו מת ממחלת הסרטן לפני 7 שנים בבית חולים בארה"ב.

מבוכה זו של הנשיא הזקן הינה אחת מרצף מבוכות משעשעות. לפני מספר שבועות נשיא ארצות נשא נאום במסגרת אירוע חגיגי שנערך בבית הלבן לציון חג הדיוואלי ההינדי, שם ברך את ראש הממשלה הראשון ממוצא הודי של בריטניה, טעה בשמו של רישי סונאק, אותו כינה ראשי. בנאומו לקראת בחירות האמצע בארצות הברית, שייערכו בשבוע הבא, דיבר ביידן על הקמפיין הקודם, ב-2018, בו הדמוקרטים נלחמו על שימור תוכנית הבריאות "אובמה-קר" שיזם הנשיא לשעבר ברק אובמה, ואמר כי הקמפיין התפרש ב"54 מדינות", כאשר כידוע בארצות הברית ישנן 50 מדינות בלבד.

כמו כן לפני מספר שבועות, במהלך ועידה בבית לבן פנה הנשיא אל הנוכחים וחיפש חברת קונגרס שמתה בחודש שעבר בתאונת דרכים."איפה ג'קי? ג'קי את כאן?", אמר הנשיא, שככל הנראה שכח שחברת הקונגרס נהרגה – והתיעוד שוב העלה את השאלה האם ביידן כשיר. לפני מספר חודשים, כחלק מאירוע חגיגות יום הנישואים ה-45 ביידן החליט לצאת לרכיבה על אופניים. הוא כבר עבר את מרבית המסלול כשלפתע, תוך כדי שהנשיא מנופף לעיתונאים לשלום ומתקרב אליהם כדי לאחל "יום האב שמח", הוא איבד שליטה על האופניים ונפל על האספלט. בהחלט לא נעים.

תקרית מביכה נוספת התרחשה כאשר אחרי שסיים את נאומו באוניברסיטת צפון קרוליינה בעניין טכנולוגיה חקלאית, בסוף הנאום הוא הסתובב ונראה מושיט את ידו ללחיצה – אלא שאף אחד לא היה לצידו. ביידן היה נראה מבולבל מעט מלחיצת היד לאוויר לפני שירד מהבמה, והתיעוד הפך לאחת הבדיחות ברשת.

בדרכו לעלות על המטוס בדרך ללוס אנג'לס, ביידן נמנע מלהתייחס לכתבים שהגיעו למקום ומיהר במדרגות, מה שגרם לו לאבד שליטה למעוד באופן מביך למדי. ועד שכבר הצליח להתייצב, שוב איבד אחיזה וצנח על המדרגות. במהלך טקס כבוד האומה לארבעה מחיילי הצבא האמריקאי, שנלחמו בגבורה במלחמת וייטנאם, ג'ו ביידן העניק לכל אחד מהם מדליית הוקרה.

אחד הנבחרים, דווייט בירדוול, קיבל את המדליה על עזרתו ביציאה מווייטנאם ופינוי פצועים בשנת 68,'למרות הפציעות הקשות שלו בפלג גופו העליון ופניו. כשביידן התכוון להניח את המדליה על צווארו, הוא הניח אותה הפוך, כאשר תליון הכוכב הולבש על גבו של בירדוול. הסרטון של הטעות הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, כאשר הגולשים החלו לטעון כי "אינו כשיר להיות נשיא".

באירוע נוסף בשבוע שעבר, הנשיא ג'ו ביידן נראה מבולבל כשניסה לעשות את דרכו חזרה לבית הלבן לאחר אירוע נטיעת עצים במדשאה הדרומית. הצילומים המדאיגים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את הנשיא עוזב את האירוע לכבוד שומר הבית הלבן, אבל הוא עוצר ונשמע שואל את הצוות שלו, 'לאן אנחנו הולכים?'. כשהאבטחה מפנה את ביידן לכיוון הנכון, הוא נשמע אומר שהוא רצה ללכת בדרך אחרת. "אתם שמים לב כמה חופש יש לי?", אמר ביידן בציניות לאנשי השירות החשאי שלוקחים אותו בחזרה למקום שבו רצו שהוא ילך.

ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית שכחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד