י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוויית טיפול אידיאלית

איזה זן מתאים לי? מידע חשוב על מרשמים לקנאביס רפואי

מרשמים לקנאביס רפואי ניתנים בימים אלו כמו להרבה תרופות אחרות, אך בניגוד לתרופה סטנדרטית - רכישת קנאביס רפואי בבית המרקחת מפגישה את המטופל עם מגוון של זנים, מוצרים ואפשרויות צריכה - כל אחד מתאים ומומלץ באופן שונה. כדי לדייק עבורך חוויית טיפול אידיאלית, חשוב להכיר את הנושאים במאמר הבא ולהתייעץ עליהם עם הרוקח שלך

איזה זן מתאים לי? מידע חשוב על מרשמים לקנאביס רפואי
קנאביס צילום: FREEPIK

היום כבר לא ניתן להכחיש שקנאביס הוא צמח בעל תועלות רפואיות. בני אדם חולקים היסטוריה ארוכת שנים עם הצמח. נוסף על הותק, רבבות מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות ממשיכים להצביע על הפוטנציאל הטיפולי הנרחב שלו. את הפוטנציאל הזה הקנאביס חב ככל הנראה לרכיבים הפעילים שהוא מפיק, כשבראשם קנבינואידים.

הקנבינואידים המופקים בצמח הקנאביס משפיעים על חלק ממערכת העצבים שאחראי לווסת יציבות פנימית במגוון תפקודים פיזיולוגיים. לכן פוטנציאל ההשפעה שלו כל כך מגוון ונרחב. כל קנבינואיד יוצר אפקט אחר, ואליהם מתלווים גם הרכבים שונים של רכיבים משניים כמו טרפנים, פלבונואידים ועוד.

סך הרכיבים ואופן פעולתם משתנה בין זנים ומוצרים, ולכן חשוב להכיר לעומק את הנושא ולהתייעץ על בחירות מתאימות עבורך עם הרוקח.

מה זה קנאביס רפואי

מערכת היחסים של בני האדם עם צמח הקנאביס נמשכת כבר זמן רב. התיעוד הקדום ביותר לשימוש בו מגיע ממרכז אסיה שם טופח לפני אלפי שנים למטרות רפואיות. הוא שימש לטיפול במגוון מחלות וסימפטומים כולל כאב, בחילות, התכווצויות שרירים, בעיות פוריות ובמערכת הרבייה הנשית כמו גם נדודי שינה.

קנאביס רפואי יכול להוות אפשרות טיפול יעילה למגוון רחב של התוויות. הוא נמצא בשימוש במשך אלפי שנים ועד 2017 הצטברו מעל 20,000 מחקרים שבחנו את ההשפעות הטיפוליות של קנבינואידים, קבוצת הרכיבים הפעילים הייחודית לצמח הקנאביס.

קנבינואידים הם כימיקלים הפועלים על קולטנים ספציפיים בגופנו ומצליחים לייצר תגובות פיזיולוגיות ייחודיות. הם מקיימים אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית המהווה חלק ממערכת העצבים שלנו, ובכך לווסת את יציבותה בכל הגוף. המערכת האנדוקנבינואידית זוהתה כשחקן מפתח בוויסות תפיסת כאב כמו גם בתיווך שינויים במרכיבים הרגשיים של תפיסת כאב כמו חרדה ודיכאון.

את הקנבינואידים אנחנו יכולים לצרוך במספר דרכים, אך המוכרות על ידי משרד הבריאות הן אידוי או עישון תפרחות גרוסות וספיגה תת לשונית של שמן קנאביס רפואי.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס ותלמדו עוד אל קנאביס רפואי>>>

שמנים, תפרחות וגליליות

יש מגוון דרכים לצרוך קנאביס רפואי, אך המוכרות כמתאימות לטיפול על ידי משרד הבריאות בישראל הן עישון תפרחות יבשות או גליליות מוכנות מראש, אידוי, או ספיגה תת לשונית של שמן קנאביס רפואי. מטופלים בעלי מרשם לתפרחות יכולים לרכוש תפרחות, גליליות מוכנות או שמן, כאשר אלו שמחזיקים מרשם לשמן יכולים לרכוש אך ורק מוצר זה.

בגלל אופי ההשפעה המהיר, אידוי ועישון יכולים להתאים למטופלים בעלי סימפטומים או כאבים מתפרצים הזקוקים לסיוע מיידי ומהיר. שמן קנאביס רפואי יכול אמנם להתאים למטופלים שלא נוהגים או מעוניינים לעשן או לאדות, אך לא רק; ההשפעה שלו איטית ונמשכת יותר זמן, לכן יכול להתאים למתמודדים עם סימפטומים ממושכים היכולים להרוויח מתמיכה רצופה במשך שעות ארוכות.

מה זה קטגוריה ומינון?

כל מרשם לקנאביס רפואי מכיל סעיף המפרט את הקטגוריה של המוצרים שהרופא המטפל שלך המליץ לך. המינון הוא אינדיבידואלי ומתייחס לכמות השאיפות או טיפות השמן שעליך לצרוך בהמלצת הרופא. הקטגוריה תהיה רצף המורכב משתי אותיות לעז: T ו-C וביניהם מספרים (לרוב 0-20).

נאמר שעל המרשם שלכם כתובה הקטגוריה: T20C4. קוד זה מציין כי במוצרי הקנאביס הרפואי המומלצים עבורכם הקנבינואיד העיקרי יהיה THC והמשני CBD. מוצרי הקטגוריה יכילו כ-20% THC בנוסף לכ-4% CBD. זהו לא ריכוז מדויק, אלא למעשה טווח שנע בין 16% - 24% THC ו-0% - 7% CBD. ניתן גם לרכוש מוצרים בקטגוריות פחות מרוכזות מאלו המומלצות עבורכם, בהינתן והקנבינואיד העיקרי זהה למומלץ במרשם.

טי אייץ׳ סי - THC הוא קנבינואיד בעל השפעה פסיכואקטיבית אשר יכול להועיל בשיכוך כאבים, דיכוי בחילות, סיוע עם הפרעות מצב רוח ועוד. סי בי די - CBD לעומתו מציע מגוון יתרונות משלו: הוא יכול לסייע למערכת החיסונית, ליכולות הריכוז, לשיפור איכות השינה וכו', אך אין לו השפעה פסיכואקטיבית ניכרת.

מרגישים שהמינון שלכם לא מתאים לכם? אולי אתם בקטגוריה שלא מתאימה לכם? התייעצו על כך עם הרוקחים והרופא המטפל שלכם ושאלו אותם מה ניתן לעשות. לעתים, בחירה מותאמת יותר של זנים ומוצרים יכולה לדייק את הטיפול בכמה רמות.

איזה זן מתאים לי?

קנאביס רפואי יכול להועיל בהתמודדות עם מגוון סימפטומים, החל מכאבים כרוניים דרך הפרעות עיכול ועד בעיות שינה, מצב רוח ועוד. אך מדף המוצרים מגוון ומכיל זנים רבים. איך תדעו אילו זנים מתאימים ביותר לצרכים שלכם?

תפרחות

קטגוריה T20C4

רפאל - Raphael - אינדיקה: יכול להתאים בעיקר בשעות הערב והלילה
רפאל יכול לסייע למטופלים המתמודדים עם כאבים כרוניים, כאבי ראש, מחלות אוטואימוניות, וקשיי שינה. תכולת ה-THC הגבוהה יכולה לסייע גם עם דלקות, הפגת מתחים ומתחים. אופי ההשפעה של זן זה הופך אותו לאידיאלי לשימוש בשעות אחר הצהריים, הערב והלילה בעיקר.

סאטיבה: יכול להתאים בשעות היום והצהריים - Original GC - אוריג’ינל ג’י סי
מספרים על אוריג'ינל ג'י סי שהוא זן קנאביס ממריץ ומעורר שיכול לסייע בשיכוך כאבים כרוניים, מיגרנות ופרקי דיכאון וחרדה. האפקט האנרגטי שהוא משרה בהתאם לאופי הסאטיבה הדומיננטי שלו יכול לסייע בשמירה על חדות, ריכוז ונגישות לביצוע משימות וחשיבה יצירתית.

קוקואה בומבה - Cocoa Bomba - הייבריד: יכול להתאים בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב
קוקואה בומבה הוא זן קנאביס אשר יכול לסייע בשיכוך כאבים כרוניים, בעיות שרירים ומפרקים. בנוסף, קוקואה בומבה יכול להועיל בעידוד תיאבון ובסיוע בהירדמות מהירה. הזן יוכל להתאים בכל שעות היום, אך עקב השפעתו המרגיעה מומלצת החל מאחר הצהריים והלאה.

שמנים
קטגוריה T20C4 וקטגוריה T15C3

שמן קנאביס רפואי בטעם לימון ופירות יער
שמן קנאביס רפואי שמופק מתפרחות קנאביס רפואי מובחרות ושמן קוקוס המתפרק ביעילות ובמהירות במערכת העיכול. מלבד הטרפנים וכל הרכיבים העיקריים והמשניים מצמח הקנאביס, אנו מוסיפים לשמן תמצית לימון ופירות יער טבעית לגמרי שהופקה בכבישה קרה.

השמן יכול להתאים לטיפול בסימפטומים מתמשכים כמו כאבים כרוניים, הפרעות שינה, סימפטומים הנובעים ממחלות אוטואימוניות ועוד.

קטגוריה T10C10

שמן קנאביס רפואי בטעם מנטה עדינה
שמן קנאביס רפואי שמופק מתפרחות קנאביס רפואי מובחרות ודילולו עם שמן קוקוס המתפרק ביעילות ובמהירות במערכת העיכול. מלבד הטרפנים וכל הרכיבים העיקריים והמשניים מצמח הקנאביס, אנו מוסיפים לשמן תמצית מנטה טבעית לגמרי שהופקה בכבישה קרה.

השמן יכול להתאים לטיפול בסימפטומים מתמשכים כמו כאבים כרוניים, בעיות קשב וריכוז, סיבוכים נוירולוגיים, פרקי עווית, סימפטומים של אפילפסיה, פרקינסון, אוטיזם ועוד.

קטגוריה C20T1

שמן קנאביס רפואי בטעם לימון ופירות יער
שמן קנאביס רפואי שמופק מתפרחות קנאביס רפואי מובחרות ודילולו עם שמן קוקוס המתפרק ביעילות ובמהירות במערכת העיכול. מלבד הטרפנים וכל הרכיבים העיקריים והמשניים מצמח הקנאביס, אנו מוסיפים לשמן תמצית לימון ופירות יער טבעית לגמרי שהופקה בכבישה קרה.

השמן יכול לסייע לטיפול בסימפטומים מתמשכים כמו כאבים כרוניים, בעיות קשב וריכוז, סיבוכים נוירולוגיים, פרקי עווית, סימפטומים של אפילפסיה, פרקינסון, אוטיזם ועוד.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

* תוכן אתר זה נועד למטרות מידע בלבד, לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לאבחנה או לטיפול מקצועי ואינו מחליף אותם. הנתונים באתר אינם תוצאות של מחקרים ו/או ניסויים, ואין להשתמש בהם לכל מטרה שהיא.

קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד