כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אל"מ במילואים הוכה למוות בגרזנים ובמוטות

אלמונים פרצו אל ביתו של אלוף משנה במילואים שריה עופר הי"ד, ממקימי יחידת שלדג, ביישוב ברוש הבקעה שבצפון בקעת הירדן - ורצחו אותו • אשתו נמלטה מהבית - ונפצעה קל • האירוע מוגדר: לאומני • צה”ל פתח בסקירות, השב"כ והמשטרה פועלים במישור המודיעיני • נבדקים כיווני חקירה נוספים • שר השיכון: "מדובר בפיגוע רצחני ושפל"

אל"מ במילואים הוכה למוות בגרזנים ובמוטות

חשד לפיגוע טרור בצפון הבקעה: אלוף-משנה במילואים שריה (יאיא) עופר הי"ד, תושב היישוב ברוש הבקעה שבצפון בקעת הירדן, בשנות ה-50 לחייו, ואחד ממקימי יחידת העילית שלדג, הוכה אמש למוות על-ידי אלמונים שפרצו אל ביתו ותקפו אותו בגרזנים ובמוטות ברזל. מדובר ביישוב קטן ששימש ככפר נופש, עד לפני כעשור.

באירוע נפגעה קל אשתו של עופר, מוניק, לאחר שנמלטה מדלת אחורית בבית ונפצעה במנוסתה. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה את האישה, בת 50, לבית החולים 'העמק' בעפולה, כשהיא סובלת משבר ברגלה.

התוקפים נמלטו מהמקום. ההערכה היא כי מדובר באירוע על רקע לאומני. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחריהם. השב"כ והמשטרה פועלים במישור המודיעיני. נבדקים כיווני חקירה נוספים.

מחקירת האירוע עולה, כי בני הזוג ישבו בסלון ביתם - וצפו בטלוויזיה. לפתע פרצו למקום אלמונים, כשהם חמושים בחפצים בגרזנים ובמוטות ברזל, והסתערו על עופר שניסה להיאבק בהם בידיים חשופות. אשתו ניסתה לסייע לו, ובשלב מסוים הצליחה להימלט דרך דלת אחורית. האישה סיפרה כי שמעה לפחות שני אנשים מדברים ביניהם ערבית.

היא רצה לעבר כביש הבקעה - כביש 90, כשהיא חבולה ושותתת דם, לאחר שנפגעה במנוסתה, וניסתה לעצור כלי רכב כדי להזעיק עזרה. תושב האזור שחלף במקום הבחין באישה, כשהיא שרועה על כביש הבקעה ועליה סימני אלימות. היא ביקשה מנהג שעצר להזעיק למקום את כוחות מד"א. סמוך לשעה אחת אחר חצות התקבלה הקריאה במד"א והמוקדן הזניק במקביל גם את כוחות צה"ל.

ישראל סלע, חובש בכיר במד"א ומשה דהן פאראמדיק בנט"ן מד"א, שהגיעו ראשונים לזירת האירוע סיפרו, כי כאשר הגיעו למקום מצאו את האישה בתוך הרכב, בעודה נמצא בהכרה מלאה.

"היא הייתה נסערת מאוד וחבולה בגפיים, התחלנו מייד להעניק לה טיפול רפואי והעברנו אותה לאמבולנס, לאחר טיפול במקום פיניתי אותה לבית חולים העמק. היא סיפרה שהצליחה לברוח ובזמן המנוסה נחבלה. כוח רפואה של צה"ל שהגיע במקביל, נכנס לבית וטיפל בגבר".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיב הבוקר לרצח יאיא עופר על ידי פלסטינים ביישוב ברוש שבבקעת הירדן: "מדובר בפיגוע רצחני ושפל נוסף שמוכיח שוב ששיחות 'שלום' שוות רק 'קורבנות שלום'. אני דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור לאלתר את המו״מ המדיני שלא מביא כלום למעט שפיכת דם יהודי".

סגן שר החוץ זאב אלקין הגיב: "הטרור הפלסטיני מרים את ראשו בעידוד ההסתה שעומדת מאחוריה הרשות הפלסטינית ומנהיגיה". אלקין קרא לראש הממשלה לחזק את ההתיישבות היהודית באזור יהודה שומרון, ולעצור את שחרור המחבלים במסגרת המשא ומתן. "שוב ושוב הפלסטינים מפרשים את מחוות השלום שלנו כחולשה ועונים ברצח. רק מדיניות 'קיר הברזל' תוכל לבלום את גל הטרור העולה".

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי אמר: "יש פה אווירה של התרת דם יהודי, גם מצד הרשות הפלסטינית, וודאי מצד גורמי טרור. אבל גם קיים עשן באווירה אותה יוצרים גורמים משפטיים בישראל וכן אנרכיסטים המחזקים את גורמי הטרור ופורעי החוק הפלסטינים".
רצח פיגוע שריה (יאיא) עופר, ברוש הבקעה בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד