כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת המו"מ הקואליציוני

בישיבות הסרוגות דורשים: הגדלת התקציב לעולם התורה

פרסום ראשון: בעקבות ניצחון הימין בבחירות ולקראת הקמת הממשלה, בישיבות מתכוונים לנצל את ההזדמנות ולדרוש הגדלת תקציב עולם התורה ל-2-2.5 מיליארד שקלים | באיגודי המגזר הדתי לאומי מסבירים: "לערך יש מחיר, וערך שאין לו מחיר הוא לא ערך"

בישיבות הסרוגות דורשים: הגדלת התקציב לעולם התורה
אירוע לבחורי ישיבות סרוגים צילום: אביתר פייזוב

איגודי הישיבות במגזר הדתי-לאומי מתכננים לדרוש מהמפלגות הדתיות הגדלת התקציב לכל הישיבות ועולם התורה, לקראת המשא ומתן להקמת ממשלת הימין - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

באיגודי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות דורשים להגדיל את התקציב לכלל הישיבות, החרדיות והסרוגות, מ1.2 מיליארד ש"ח ל-2-2.5 מיליארד ש"ח, לאחר שבשנים האחרונות לא חל גידול משמעותי בתקציב לישיבות.

חברי גוש הימין. צילום: אוליביה פיטוסי\פלאש 90

למעשה, האיגודים דורשים להגדיל את התקציב לתלמיד ישיבה מ-368 ש"ח ל-770 ש"ח, ולאברך מ-662 ש"ח ל-1400 ש"ח. "זה עדיין לא מגיע לחצי ממה שסטודנט בכל תחום מקבל. אנחנו דורשים שאם ערך לימוד התורה זה ערך של מדינת ישראל, זה יתבטא עכשיו. לערך יש מחיר, וערך שאין לו מחיר הוא לא ערך", אומר משה גוטמן, יו"ר איגוד הישיבות הגבוהות.

לדבריו, "אחרי שנים של הרעבה, אנחנו דורשים את ההגדלה עכשיו על השולחן, ומצפים שכל המפלגות הדתיות יתייצבו מאחוריו". הדרישה התגבשה במהלך מערכת הבחירות, וכעת, כאמור, הם יציבו אותה למפלגות החרדיות ול'הציונות הדתית', אך גם לליכוד.

הציונות הדתית תקציב ישיבות משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד