כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אפשרויות הטיפול הרבות

קנאביס רפואי, כאבים כרוניים ומה שביניהם

במאמר זה נספר על מה זה קנאביס רפואי, כאבים כרוניים, מהן אפשרויות הטיפול הקונבנציונליות בכאב כרוני, וכן ביתרונות של קנאביס רפואי לטיפול במצב זה

קנאביס רפואי, כאבים כרוניים ומה שביניהם
צמח הקאנביס צילום: פיקסביי

הטיפול באמצעות קנאביס רפואי ניתן למתמודדים עם קושי אחד או יותר מתוך רשימת התוויות המוכרות על ידי משרד הבריאות, כאשר הרוב המכריע של המטופלים מקבל את הקנאביס הרפואי להתמודדות עם כאבים כרוניים. קנאביס רפואי הינו פתרון אורגני שמציע מזור מהיר לכאב ללא תופעות הלוואי המסוכנות המתלוות למשככי כאבים במרשם, אבל כדי ליהנות מסגולתו הייחודית רצוי גם להכיר את הזנים המתאימים. 

כאב כרוני הוא בעיה רצינית המשפיעה על מיליוני אנשים מדי שנה. הטיפולים הקונבנציונליים לכאב כרוני עלולים להיות לא יעילים ואף מזיקים או ממכרים. קנאביס רפואי מציע למתמודדים עם כאבים כרוניים פתרון אורגני, ויעיל ביחס לטיפולים הקונבנציונליים.

במאמר זה נספר על מה זה קנאביס רפואי, כאבים כרוניים, מהן אפשרויות הטיפול הקונבנציונליות בכאב כרוני, וכן ביתרונות של קנאביס רפואי לטיפול במצב זה. בנוסף, נוסיף גם רשימה של מספר זני קנאביס מומלצים במיוחד לטיפול בכאב כרוני.

מה זה קנאביס רפואי

קנאביס הוא צמח המשמש את בני האדם כבר אלפי שנים. התיעוד הקדום ביותר לשימוש בו מגיע ממרכז אסיה, שם הוא טופח כבר בשנת 6,000 לפני הספירה. הוא שימש לטיפול במגוון מחלות וסימפטומים כולל כאב, בחילות, התכווצויות שרירים, בעיות פוריות ובמערכת הרבייה הנשית כמו גם נדודי שינה.

 

קנאביס רפואי הוא טיפול אשר יכול להועיל נגד כאבים כרוניים. הוא נמצא בשימוש במשך יותר מ-6,000 שנים, ועד 2017, הצטברו מעל 20,000 מחקרים שבחנו את ההשפעות הטיפוליות של קנבינואידים, קבוצת הרכיבים הפעילים הייחודית לצמח הקנאביס.

 

קנבינואידים הם מולקולות הפועלים על קולטנים ספציפיים בגופנו ומצליחים לייצר תגובות פיזיולוגיות ייחודיות. הם מקיימים אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית המהווה חלק ממערכת העצבים שלנו, ובכך מווסתים את יציבותה בכל הגוף. המערכת האנדוקנבינואידית זוהתה כשחקן מפתח בוויסות תפיסת כאב כמו גם תיווך שינויים במרכיבים רגשיים של תפיסת כאב כמו חרדה ודיכאון.

 

מה זה כאבים כרוניים

כאבים כרוניים היא הפרעה הפוגעת בחייהם של כ-10% מהאוכלוסיה, ולמעשה, זה משפיע על כמעט מחצית מכלל המבוגרים בזמן כלשהו בחייהם. ההשפעות של כאב כרוני יכולות להיות הרסניות עבור הסובלים ויקיריהם, כמו גם עבור מעסיקים שנאלצים להתמודד עם עובדים שסובלים ולא יכולים לבצע את עבודתם בצורה טובה כפי שהם יכלו. 

 

כאב כרוני יכול להיגרם על ידי מספר גורמים שונים, החל מפציעות ומחלות כמו דלקת מפרקים שגרונית, פיברומיאלגיה, סרטן וסוכרת. כאב קשור לעתים קרובות לצורה כלשהי של טראומה, כגון תאונה או ניתוח. אחרים עלולים לסבול מכאבים כרוניים עקב כאבי גב חוזרים או סיאטיקה.

הטיפול היעיל ביותר לכאב כרוני עדיין לא ידוע. הטיפולים הקונבנציונליים כוללים משככי כאבים אופיאטים במרשם, אך יעילותם שנויה במחלוקת לנוכח תופעות הלוואי החמורות שהם יכולים לגרום. עם זאת, מחקרים עדכניים הראו שקנאביס רפואי עשוי להוות טיפול יעיל לסוגים רבים של כאב כרוני – במיוחד כאשר משתמשים בו בשילוב עם תרופות או טיפולים אחרים.

טיפול קונבנציונלי בכאבים כרוניים

מחקרים שסוקרים את יעילותם של אופיאטים מראים כי יכולת השיכוך שלהם פוחתת עם הזמן, גם לנוכח הגדלות מינון. נוסף על כך, תרופות אלו מציבות סיכון גבוה להתמכרות שתדרוש תהליך גמילה קשה. לכן בעוד שהשימוש באופיאטים לטיפול בכאב כרוני עשוי להתאים במקרים מסוימים - כמו למשל כאבים נוירופטיים, יעילותו עדיין שנויה במחלוקת והוא עלול אף להזיק כאשר משתמשים בו לא נכון.

השימוש באופיאטים לטיפול בכאב כרוני עלול לגרום להתמכרות ולתופעות לוואי חמורות. בנוסף, יש גם חששות שהשימוש בתרופות אלו עלול להוביל לצריכה עצמית שלא למטרות טיפול ואפילו מנת יתר. עובדה זאת יחד עם יעילותם הפוחתת יכולות יחדיו ליצור מצב בו חולים ממשיכים ליטול אופיאטים במשך שנים מבלי לקבל מהם כל תועלת. קנאביס רפואי לעומת זאת מציג תמונה שונה.

קנאביס לטיפול בכאבים כרוניים

מלבד היעילות שלו לטיפול בסוגים שונים של כאבים כרוניים: דלקתיים, נוירופטיים ואפילו אורתופדיים, קנאביס רפואי לא מאמת את המטופלים עם החשש להתמכרות קשה או תופעות לוואי חמורות כמו תרופות אופיאטיות.

ראשית, קנאביס רפואי לא ממכר כמו תרופות אופיאטיות. טיפול קונבנציונלי המבוססות על אופיאטים או בנזודיאזפינים מציב את המטופלים בסיכון גבוה להתמכרות, תופעת לוואי מסוכנת ורגישה במיוחד למטופלים המשתמשים בהן באופן יום יומי. מחקרים מצביעים כי הסיכוי להתמכר לקנאביס רפואי נמוך בהרבה, במיוחד בשימוש מפוקח מול רופא מטפל. הדאגה הזו לא רלוונטית כשבוחרים בערוץ טיפולי זה.

שנית, לקנאביס רפואי אין תופעות לוואי חמורות כמו לחלק מתרופות המרשם. לדוגמה, אופיאטים עלולים לגרום לבחילות ועצירות כרוניות, פגיעה באיברים פנימיים ובמקרים קיצוניים של מינון יתר אפילו מוות. תופעות הלוואי שיכולות לנבוע מצריכת קנאביס רפואי הרבה יותר קלות, ונפוצות בעיקר בהסתגלות לטיפול.

צריכת קנאביס רפואי עלולה לגרום לנמנום, סחרחורת, תחושת מועקה, דופק מהיר, לחץ דם גבוה או נמוך והזעה אצל אנשים מסוימים. במקרים שתופעות הלוואי נמשכות לאחר תקופת ההסתגלות הראשונית - ניתן לבחון גם מוצרים ללא אפקט פסיכואקטיבי ניכר. בנוסף, נהיגה והפעלת מכונות כבדות לא מומלצת לאחר טיפול בקנאביס רפואי עתיר THC גם אם אתם לא חשים תופעות לוואי שליליות, בפרט לא למטופלים חדשים. בכל מקרה, יש להיוועץ עם הרופא המטפל בכל שקשור לתופעות הלוואי.

זני קנאביס רפואי לכאבים כרוניים

קנאביס רפואי יכול להועיל כטיפול בהתמודדות עם כאבים כרוניים, אך מדף המוצרים מגוון ומכיל זנים רבים. איך תדעו אילו זנים מתאימים ביותר לצרכים שלכם? הנה מספר המלצות בדוקות עבורכם.

Raphael - רפאל

רפאל הוא זן מושלם אם אתם מחפשים משהו שיכול לעזור עם כאבים כרוניים בגוף ובראש. תכולת ה-THC הגבוהה מסייעת גם עם דלקות, הפגת מתחים ומתחים. אופי האינדיקה הדומיננטי של זן זה הופך אותו לאידיאלי לשימוש בשעות אחר הצהריים, הערב והלילה בעיקר.

Original GC – אוריג'ינל ג'י סי

אוריג'ינל ג'י סי הוא זן קנאביס מעולה אשר יכול לסייע בשיכוך כאבים כרוניים בצורה יעילה במשך היום. האפקט האנרגטי שהוא משרה בהתאם לאופי הסאטיבה הדומיננטי שלו מסייע לשמור על חדות, ריכוז ונגישות לביצוע משימות וחשיבה יצירתית.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

* תוכן אתר זה נועד למטרות מידע בלבד, לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לאבחנה או לטיפול מקצועי ואינו מחליף אותם. הנתונים באתר אינם תוצאות של מחקרים ו/או ניסויים, ואין להשתמש בהם לכל מטרה שהיא.

קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד