כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
אחרי יומיים של שתיקה

מרב מיכאלי מסרבת לקחת אחריות ותוקפת: "לפיד עבד נגדנו, חיסל את מרצ"

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נשאה הערב הצהרה ראשונה לתקשורת והתייחסה לתוצאות הבחירות. במהלך הצהרתה תקפה מיכאלי את ראש הממשלה יאיר לפיד ואמרה כי "יש עתיד עבדו נגדנו ונגד מרצ, במיוחד ביום הבחירות, לפיד לא ניהל את הגוש נכון"

מרב מיכאלי מסרבת לקחת אחריות ותוקפת: "לפיד עבד נגדנו, חיסל את מרצ"
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה הערב (חמישי) בהצהרה ראשונה לתקשורת. לאחר ספירה של כ-99% מקולות ההצבעה, מפלגת העבודה זכתה לארבעה מנדטים בלבד. "מי שניהל את הקרב הזה, ניהל אותו לא טוב", אמרה מיכאלי בהצהרה, כשהיא מפנה את האש אל יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במערכת הבחירות.

"לפיד לא הצליח אפילו להביא הסכם עודפים לליברמן ולמפלגות הערביות", המשיכה יו"ר העבודה. "לא הייתה שום סיבה שהעבודה ומרצ יעברו. ראינו את זה בבירור בסקרים. כבר שנים שמפלגות הימין מנסות להשמיד את מפלגות השמאל הציוני, זה לא חדש. הדבר החמור הוא שהמפלגה המרכזית בגוש, קראה להצביע רק לה על חשבון המפלגות הקטנות. לפיד עשה קמפיין להצביע למפלגה הגדולה, זה מה שהפיל את מרצ, זה מה שכמעט הפיל את העבודה. הוא ביקש למחוק את מפלגת העבודה, ואמר שאין לה זכות קיום, אבל יש לה זכות קיום והיא תוכיח זאת בכנסת הקרובה".

מיכאלי התייחסה גם להישארות מרצ אל מתחת לאחוז החסימה. כזכור, מיכאלי התנגדה נחרצות לניסיונות האיחוד של ראש הממשלה יאיר לפיד, שניסה להביא לריצה בבלוק טכני בין מרצ והעבודה כדי להציל אותן מאחוז החסימה. מיכאלי התעקשה ששתי המפלגות עוברות את אחוז החסימה, בעוד שלפיד ניסה להזהיר שיש סכנה לגוש, וכן סירבה לאיחוד טכני שהיה יכול להציל את שתי המפלגות.

"חיכיתי לתוצאות האמת לראות את מרצ עוברת את אחוז החסימה. לצערי זה לא קרה והמפלגה האחות שלנו לא תהיה בכנסת הבאה", אמרה מיכאלי. "אני מזדהה עם כל תחושות האכזבה והכאב, באופן הכי אישי שיש. כואב לי על כך שפגשתי במהלך הקמפיין כל כך הרבה אנשים שהייתה בינינו ברית של הסכמה על מה שנדרש לעם ישראל. ואז גיליתי שבקלפי הם החליטו לחזק את לפיד ולא אותנו. היה פה קרב והוא נוהל לא טוב, ומי שניהל אותו אחראי על זה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה הערב: "דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה, יאיר לפיד ובפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ אלא המחנה כולו, ישלם את המחיר".

עוד אמרה גלאון בסרטון לאנשי ונשות מרצ: "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי. הניצחון של הצד הימני, עם השותפים הגזעניים והמדכאים - הוא לא באמת ניצחון. יש מספר שווה של ישראליות וישראלים בצד אחד ובצד השני, שמאמינים בשוויון, בזכויות אדם, בסיום הכיבוש ובצדק חברתי".

מרב מיכאלי יאיר לפיד מרצ תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד