כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ומי עקץ את לפיד

מנהיגי המדינות מגיבים לניצחון נתניהו: "מזל לישראל שהוא עדיין משרת"

לאחר נצחונו בבחירות, בירכו מנהיגי מדינות שונות ברחבי העולם את נתניהו. עד כה שוחחו עם נתניהו בטלפון נשיאי אוסטריה, הונגריה ורומניה. מנהיגים שונים מרחבי העולם, ביניהם בכירי המפלגה הרפובליקנית, זלנסקי, מודי, מלוני ורובן בירכו את נתניהו, ואמרו כי הם מצפים להמשך הידידות הקרובה של מדינותיהם עם ישראל

מנהיגי המדינות מגיבים לניצחון נתניהו: "מזל לישראל שהוא עדיין משרת"
בנימין נתניהו צילום: מתוך פייסבוק

אחרי ניצחונו בבחירות, החלו מנהיגים שונים מרחבי העולם להגיב לעליית בנימין נתניהו חזרה לשלטון. רוב המגיבים ידועים כחברים ושותפים לדרכו של נתניהו, ואלו שיתקשו עם הרכב הממשלה הצפויה של נתניהו עלולים להתעכב עם תגובתם לתוצאות הבחירות בישראל. עד כה שוחח נתניהו אתמול עם מנהיגי הונגריה, רומניה ואוסטריה, שבירכו אותו על ניצחונו בבחירות.

נשיא אוקראינה המופצצת, ולדימיר זלנסקי, בירך את נתניהו ולא התאפק מלעקוץ את לפיד על חוסר ההיענות לתמיכה הצבאית שביקש: "ברכות לנתניהו על הניצחון בבחירות. תמיד חשוב לראות דמוקרטיה אמיתית בפעולה. אנו חולקים ערכים ואתגרים משותפים שדורשים כעת שיתוף פעולה יעיל. אנו מקווים לפתוח דף חדש בשיתוף עם הממשלה החדשה בישראל".

מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקני בממשל טראמפ וראש ה-CIA לשעבר, מיהר להגיב לנצחון נתניהו ולא חיכה לתום ספירת הקולות. פומפאו העלה לטוויטר תמונה עם נתניהו, ובציוץ אחר כתב עליו: מילים חמות במיוחד: "כל הכבוד לידידי הטוב ביבי נתניהו על הניצחון שלו בבחירות. ביבי ואני עבדנו בשיתוף פעולה הדוק כדי לקדם את מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל. יש לישראל מזל שהוא עדיין משרת".

הציוץ של מייק פומפאו.

איש נוסף מהמפלגה הרפובליקנית, ידוע גם הוא, בירך את נתניהו תוך זמן קצר: טד קרוז, נציג טקסס בסנאט האמריקני וחבר בולט בקרב הרפובליקנים. "ברכות לעם ישראל על בחירות חזקות באחוזי הצבעה ובחירה ברורה של נתניהו להרכבת ממשלה. בהצלחה חבר", כתב.

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, כתבה: "ברכות לנתניהו על נצחונו ההיסטורי. ישראל הוכיחה פעם נוספת את עוצמתה הדמוקרטית. אני בטוחה בכך שידידותנו תלך מחיל אל חיל".

רוני ג'קסון, איש המפלגה הרפובליקנית גם הוא ונציג טקסס בבית הנבחרים האמריקני: "אני רוצה לשלוח מזל טוב לנתניהו על הנצחון הענק שלו! ראש הממשלה נתניהו הוא ידיד גדול של ארצות הברית והשותפות שלנו רק תגדל אחרי היום".

לאחר היוודע התוצאות הסופיות הגיבה להן ג'ורג'יה מלוני, ראש ממשלת איטליה הנכנסת, שידועה גם היא כאשת ימין, וכתבה: "מזל טוב לנתניהו על ההצלחה האלקטורלית. אנו מוכנים לחזק את הידידות שלנו ואת היחסים הבילטרליים שלנו, כדי להתמודד טוב יותר עם האתגרים המשותפים שלנו". נתניהו הגיב למלוני וצייץ: "תודה לך ראש הממשלה מלוני. אני מצפה להמשיך את החברות הקרובה והחזקה בין ישראל לאיטליה".

ראש ממשלת הודו בציוץ בעברית ל-80 מיליון עוקביו.

גם ראש ממשלת הודו נרנדה מודי, שידוע כחבר קרוב של נתניהו, הגיב לאחר סיום ספירת הקולות. בציוץ שכתב בעברית בירך את נתניהו על נצחונו: "מזל טוב ידידי על הצלחתך בבחירות. אני מצפה להמשיך במאמצים המשותפים שלנו להעמקת השותפות האסטרטגית בין הודו וישראל". לכך נתניהו הגיב: "תודה לך ידידי מודי. מצפה להמשך שיתוף הפעולה הפורה בנינו". מודי בירך גם את ראש הממשלה היוצא לפיד, וכתב: "תודה לך לפיד על תרומתך החשובה לשותפות האסטרטגית של הודו וישראל. אני מקווה להמשיך את חילופי הרעיונות הפוריים שלנו לתועלת ההדדית של עמינו".

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה העלה תמונה של עצמו עם ספרו החדש של נתניהו.

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה מזה 12 שנים ברציפות, שכיהן בעבר ארבע שנים נוספות בתפקיד וידוע כאיש ימין, העלה תמונה של עצמו עם ספרו החדש של נתניהו, "ביבי: סיפור חיי", וכתב: "איזה ניצחון גדול לבנימין נתניהו בישראל! זמנים קשים דורשים מנהיגים חזקים. ברוך שובך!". נתניהו הגיב גם לאורבן: "תודה לך חברי, ראש הממשלה ויקטור אורבן. אני מצפה להרחיב את היחסים הקרובים בין ישראל להונגריה".

לפי דיווחים שונים, הנשיא ביידן שעסוק כעת בבחירות האמצע בארה"ב, יתקשר לברך את נתניהו בסוף השבוע. השגריר האמריקני בישראל תום ניידס שוחח בטלפון עם נתניהו, ובירך אותו על נצחונו.

ג'ו ביידן ראש הממשלה נתניהו ראש ממשלת איטליה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד