כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
'אני נשאר כאן'

תושבי חרסון מתנגדים לקריאה הרוסית לפנות את העיר

אלה שנשארו מאחור בעיר הגדולה הראשונה שנכבשה בפלישת רוסיה לאוקראינה ממתינים בכיליון עיניים לשחרור. "אני לא מתכנן ללכת לשום מקום. אני נשאר כאן כדי לחכות שאוקראינה תשחרר אותנו סוף סוף", אמר ולדימיר, יליד חרסון

תושבי חרסון מתנגדים לקריאה הרוסית לפנות את העיר
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

8 חודשים לאחר שרוסיה כבשה את חרסון, העיר האוקראינית הגדולה הראשונה שנפלה כאשר כוחותיו של ולדימיר פוטין פלשו בפברואר, תשוחרר בקרוב. נראה כי אחיזתה של מוסקבה בעיר הולכת ונעלמת, רבים מאלה שסירבו לקריאותיה של רוסיה להתפנות מחכים בדאגה לשחרור עירם.

"העיר מרגישה קצת נטושה. כל מי שהזדהה עם רוסיה ברח, והשאר מצטיידים באוכל", אמרה אנסטסיה, קשישה שבנה עזב את העיר בתחילת המלחמה, אך היא החליטה להישאר בחרסון. ה'גארדיאן' הבריטי שוחח עם כמה מתושבי חרסון שתיארו עיר נטושה למחצה שנבזזה על ידי הממשל הנמלט הרוסי.

חרסון נכבשה על ידי רוסיה זמן קצר לאחר שפוטין הורה לחייליו לפלוש לאוקראינה ב-24 בפברואר. בסוף החודש שעבר, הקרמלין ניסה לחזק את אחיזתו בעיר על ידי סיפוח האזור לאחר שזייף משאל עם שזכה לגינוי עולמי נרחב. אבל מתקפת נגד אוקראינית שהחלה באוגוסט האחרון, פגעה ברוסים, וגורמים מערביים אומרים כי העיר חרסון עצמה עשויה להיות משוחררת בקרוב.

הממשל הרוסי של העיר הכבושה מוקדם יותר החודש הורה על פינוי של תושביה לאזורים בשליטה רוסית מעבר לנהר הדנייפר, ונאמר לתושבים לקחת "מסמכים, כסף, חפצי ערך ובגדים". אבל רבים, שהמתינו לצבא האוקראיני, או חששו מחקירות ומעצרים אפשריים אם יעזבו את העיר, החליטו להישאר במקום. "אני לא מתכנן ללכת לשום מקום. אני נשאר כאן כדי לחכות שאוקראינה תשחרר אותנו סוף סוף", אמר ולדימיר, יליד חרסון.

ולדימיר אמר כי מכיוון שהאינטרנט מוגבל מאוד, לעתים קרובות קשה לקבוע מה בדיוק קורה בזמן שהעיר ממתינה לשחרור. "כל הזמן אפשר לשמוע הפגזות, אבל קשה להבין מה זה אומר. העיר מלאה בשמועות ורכילות על מה שעומד לקרות", אמר.

שלושה תושבי חרסון אמרו ל'גארדיאן' כי חלק מהחנויות בעיר הפסיקו לקבל את הרובל הרוסי, מספר חודשים לאחר שפקידים רוסים ניסו להחליף את המטבע של אוקראינה, לרובל.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון כיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד