כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בנסיון להינצל

חיילים רוסים מעמידים פני מתים בשדה הקרב

מתגייסים רוסים טריים נוקטים בשיטה מתוחכמת השדה הקרב לדמות פני מת. הם נשלחו להילחם בקו החזית עם ציוד גרוע ואימונים קצרים, חלק מהמגויסים עומדים למשפט צבאי בשל עזיבתם את היחידה

חיילים רוסים מעמידים פני מתים בשדה הקרב
מלחמת רוסיה אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מתגייסים רוסים מעמידים פנים שהם מתים בשדה הקרב, לאחר שנשלחו להילחם באוקראינה עם ציוד לקוי ואימונים בלתי מספיקים. אשתו של גבר רוסי שנשלח להילחם בגדוד הרובים ה-423 של חיל המשמר במוסקבה אמרה כי בעלה וחבריו המתגייסים העמידו פנים שהם מתים, שכן היו להם רק מקלעים כדי להגן על עצמם. הוא ואחרים עומדים בפני בית משפט צבאי לאחר שעזבו את קו החזית באוקראינה.

אשה אחת בשם יקטרינה, אמרה שבעלה בן ה-27 הוכשר בחפירת תעלות לפני שהועבר לקו החזית. היא אמרה לתקשורת הרוסית, "במשך שעות רבות הם פשוט שכבו על הקרקע והעמידו פנים שהם מתים מסיבה אחת פשוטה: לא היה להם עוד נשק מלבד מקלעים. היו נגדם מרגמות, מל"טים עפו עליהם, אם הם יזיזו אצבע, אז מיד יעוף מל"ט ויהרוג אותם".

הגברים המגויסים נאלצו לשהות בבית נטוש בסוואטובה, מחוז לוהנסק באוקראינה, כמעט שבוע ללא מים ומזון. לאחר שנסוגו מהקו הקדמי, הפיקוד לא הניח להם להיכנס לשטח הבסיס הצבאי ואיים עליהם במשפט צבאי בשל סירובם לחזור לקו החזית.

הקבוצה היתה מורכבת מ-27 גברים, רובם מאזור מוסקבה. הם נשלחו לקו החזית ללא הכשרה מתאימה, למרות שהובטח להם במהלך הגיוס שהם יסיימו קורס הכשרה של שבועיים לפחות. במציאות, הגברים שגויסו בסוף ספטמבר מצאו את עצמם במחנה אוהלים ביערות של אזור בלגורוד הפרוש בגבול רוסיה ב-1 באוקטובר, שם לא עשו להם אימונים מלבד חפירת תעלות, הם נשלחו לאזור הקרבות בלוהנסק, בלי שום דבר עליהם מלבד רובים. על הפלוגה שלהם פיקדו שני גברים, גם הם מגויסים, חסרי ניסיון קרבי. אחד מהם נהרג מהפגזות, השני נפצע קשה. הגברים לא יכלו ליצור קשר עם קרוביהם במשך שבועיים.

אישה אחרת, אירינה, סיפרה לתקשורת הרוסית העצמאית, כי בעלה, בן 24, הופגז במשך 12 שעות, כשאחד ממפקדיו 'נקרע לגזרים' מהתקיפה. היא סיפרה כי המפקד שנותר בחיים הורה לסגת, אך קצינים בכירים יותר שלחו אותם בחזרה לקו החזית. "אחרי שהם סירבו לחזור, הוצע להם ציוד חדש, אפודים חסיני כדורים, קסדות - או בית משפט צבאי", אמרה האישה.

גורמים רשמיים אומרים שאין שום סימן לכך שפוטין החליט לשנות מסלול באוקראינה ואין סימן שמישהו מתכונן להחליפו. רוסיה נמצאת כעת בחודש התשיעי ללחימה באוקראינה ולא הצליחה להשיג אף אחת מהיעדים הצבאיים שהציב פוטין בתחילת המלחמה.

הקרמלין חשב שהוא ינהל "סכסוך קל שייקח כמה ימים לפתור ולא היה לו תוכנית ב' מה לעשות אם המלחמה תשתבש, כך אמרו גורמים רשמיים. ועדיין אין להם תוכנית ב', הוסיפו הגורמים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים מרגמות מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד