כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לא מתרומם • סקר: ליאון 14%, ברקת 43%

43% מתושבי ירושלים עדיין לא החליטו מה יצביעו • 64% מצהירים שילכו להצביע • במגזר החרדי: ליאון 28%, ברקת 7%

משה ליאון. צילום: פלאש90
משה ליאון. צילום: פלאש90

סקר 'מעריב' שנערך בשיתוף 'מאגר מוחות' אתמול (ה) מראה כי כמעט ולא חלו עדיין שינויים בעמדת המצביעים בירושלים, למרות הודעתה של מועצת חכמי התורה. 43 אחוז מהנשאלים בסקר ענו כי הם מתכוונים להצביע לראש העיר הנוכחי ניר ברקת. מדובר בירידה של אחוז אחד בלבד מהסקר שנערך באוגוסט. רק 14 אחוז ענו כי יצביעו בעד הדחת ראש העיר הנוכחי ויתנו את קולם למשה ליאון. גם פה מדובר בעליה של אחוז אחד לעומת הסקר שנערך באוגוסט.

בסביבתו של ליברמן ודרעי, שכזכור עומדים מאחורי מועמדותו של ליאון, הסבירו לאחרונה בביטחון רב כי המגזר החרדי צפוי לנהור בהמוניו ולהצביע עבור ליאון. "אם נצליח לגייס תמיכה חרדית מלאה בליאון", הסבירו מקורבי דרעי, "הכרענו את הבחירות בירושלים". יש מי שיתווכח גם בנוגע לתיאוריה הזו.

על פי הסקר, רק 28 אחוז מקרב החרדים והחרד"לניקים אמרו כי ישלשלו לקלפי את שמו של ליאון. 7 אחוז מהם הודיעו כי יצביעו לברקת, והרוב המכריע מתכוון לשים פתק אחר או שעדיין לא החליט.

אגב, היתרון במספרים בקרב המגזר החרדי הוא גם היתרון היחידי לטובת ליאון בפילוח קולות הירושלמים. בכל שאר המגזרים היתרון לטובת ברקת הוא בפער עצום. 73 אחוז מקרב החילונים מתכוונים להצביע עבור ברקת, לעומת 6 אחוז בלבד שתומכים בליאון. גם בציבור הדתי-לאומי הפערים הם גדולים, כאשר 51 אחוז יצביעו לברקת, לעומת 9 אחוז לליאון. וכך גם בקרב אלו שמגדירים את עצמם כמסורתיים (51 אחוז לברקת מול 11 אחוז לליאון).

כאשר משקללים את ניתוח נטיות המתלבטים מתקבלת תמונה קיצונית בהרבה והפערים אף גדלים למספרים של משטר סורי. 74 אחוז יצביעו לברקת, לעומת 26 אחוז עבור ליאון. גם פה מדובר במספרים כמעט זהים לסקר שנערך במהלך אוגוסט (אז שקלול קולות המתלבטים הראה על תמיכה של 73 אחוז לטובת ברקת לעומת 27 אחוז לליאון).

העיתונאי שלום ירושלמי מ'מעריב' כתב הבוקר, כי להערכתו בקרב הציבור החרדי עדיין לא הכל גמור. הרבנים החשובים עוד לא פרסמו תמיכה פומבית נחרצת בליאון, ועושה רושם שהם מחכים עד הרגע האחרון כדי לדעת אם יש לו סיכוי לנצח. "סביר להניח שהם לא ירצו לעלות על עגלת המפסיד וישמרו על מרחק נייטרלי, אם יראו שברקת הולך לקחת שוב את העיר", דברי ירושלמי.
ליאון ברקת סקר מעריב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד