כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתגובה לשיגור הרקטות

חיל האוויר תקף אתר צבאי תת-קרקעי של חמאס במרכז רצועת עזה

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה בעזה אתר צבאי תת קרקעי של חמאס, מתחם שמפתח ומייצר רקטות וזאת בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר יישובי הדרום. חלקן נפלו בשטח הרצועה | התקיפה מתבצעת אחרי תקופה ארוכה, ולאחר שחמאס היה מחוץ למערכה במבצע 'עלות השחר'

חיל האוויר תקף אתר צבאי תת-קרקעי של חמאס במרכז רצועת עזה
מטוס חיל האוויר ממריא לתקיפה צילום: דובר צה"ל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שישי) אתר צבאי תת-קרקעי במרכז רצועת עזה המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל אמש (חמישי), והיא תוביל לפגיעה בניסיונות ההתעצמות וההתחמשות הרקטית של ארגון הטרור חמאס. כך מציין דובר צה"ל שהוסיף והצהיר: "ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות כנגד מדינת ישראל".

לראשונה מאז מבצע 'עלות השחר' שבסיומו הוכרזה הפסקת אש, נשמעה בשעה 21:10 אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

דובר צה"ל מסר כי הופעלה התרעה במרחב היישובים נירים, עין השלושה וכיסופים וכעבור דקות ציין כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שלעברו שוגר מיירט כיפת ברזל וכי השיגור ככל הנראה יורט.

בסביבות השעה 22:00 נורה מטח נוסף לעבר ישראל, אך הרקטות נפלו בשטח ברוצעת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו שלושה שיגורים כושלים משטח רצועת עזה אשר נפלו בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח בלבד".

מוקדם יותר היום אתמול פעלו כוחות הביטחון בג'נין כחלק ממבצע למעצר מבוקשים. במהלך הפעילות, בזמן כיתור הבניין בו שהה אחד המבוקשים, החלו חילופי אש עם הכוחות. המבוקש, פארוק א-סלאמה, פעיל בג'יהאד האסלאמי, חוסל על ידי מסתערבי מג"ב יו"ש.

א-סלאמה היה מעורב, בין השאר, בנפילתו של לוחם הימ"מ, רנ"ג נעם רז הי"ד, בפעילות בעיר בחודש מאי. יתכן והירי הערב מעזה מגיע בתגובה לחיסולו.

תקיפה בעזה שיגור רקטות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד