ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כוונו את שעוני השבת לזמן חורף

כניסת שבת מוקדמת: כרוזים בבני ברק ובמאה שערים

יום שישי הראשון של שעון חורף - כרוזים בבני ברק ובמאה שערים המבשרים על כניסתה המוקדמת של השבת כדי לעורר את הציבור על כך שלא יבוא לידי מכשול 

כניסת שבת מוקדמת: כרוזים בבני ברק ובמאה שערים
כרוז בירושלים צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

בצל כניסתה המוקדמת של השבת, החל מאתמול בלילה כרוזים עוברים בערים החרדיות ומזכירים לתושבים את זמני כניסת השבת בכדי שיזדרזו בהכנות.

היום הוא יום שישי הראשון של שעון החורף, מה שמקדים את כניסתה של השבת בשעה, בנוסף לשעת השקיעה שמיום ליום הולכת ומתקדמת, בעקבות כך כבר אתמול בלילה כרוז עבר בעיר בני ברק והזכיר לתושבים כי כניסת השבת בעיר בשעה 16:26, כך גם במאה שערים ובשכונות החרדיות בירושלים, שם הבוקר הסתובב כרוז המודיע כי כניסת השבת בעיר בשעה 16:10 (כמנהג ירושלים להדליק נרות 40 דק' קודם לשקיעה).

כמו כן ועדת הרבנים פונה לנוסעים בתחבורה הציבורית להקדים את זמני הנסיעות הן בקווים הבינעירוניים והן בקווים העירוניים, בנוסף בוועדת הרבנים מבקשים מהציבור להקדים את נסיעתם בכדי למנוע חילול שבת של הנהגים היהודים במוניות ובאוטובוסים כשחוזרים הביתה בסיום עבודתם.

יצויין כי כמדי שנה ביום שישי הראשון לשעון החורף, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר נוהג להגיע לשוק מחנה יהודה בליווי רבני ועדת הרבנים בכדי לזרז את הסוחרים שיסגרו בזמן, בנוסף הרבנות הראשית הוציאה מכתב בו היא מבקשת מבעלי העסקים להקדים את זמן הסגירה בכדי להספיק לכניסתה של השבת.

כרוז כניסת שבת שעון חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד