כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המצלמה ליוותה אותו

יו"ר בחייו: כך נראה יום הבוחר של יצחק גולדקנופף – תיעוד מקיף

יו"ר יהדות התורה החדש חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה ביום הבחירות, פעל והפעיל למען הצלחת הרשימה כפי שהיא באה לידי ביטוי בתוצאות האמת | המצלמה ליוותה אותו ותיעדה

יו"ר בחייו: כך נראה יום הבוחר של יצחק גולדקנופף – תיעוד מקיף
יצחק גולדקנופף צילום: באדיבות המצלם

בחודשים האחרונים חרש היו"ר הטרי של יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, את הארץ לאורכה ולרוחבה. הוא ראה את משימת הצלחת הרשימה בבחירות כחובה אישית לציבור החרדי שנאנק תחת הממשלה היוצאת. מבלי לדלג כמעט על אף חוג או קהילה, פעל לסגור פינות, לחבר בין קהילות, להקים מטות ולייצר פתרונות למשברים שצצו מעת לעת. עוזריו מספרים שקיבלו ממנו הודעות ואימיילים לטיפול גם בשעות הקטנות של הלילה- בנושאים הנוגעים להצלחת המערכה הגורלית ליהדות החרדית - כאשר כבר בבוקר הוא מבקש לקבל תשובות ודיווחים היכן עומדים הדברים. מדי יום בחודשים האחרונים כשהוא מלווה תדיר ביועצו הצמוד מוטי בבצ'יק, הוא פקד את בתיהם של שולחיו, הלא המה גדולי ומאורי הדור, שרי התורה והחסידות שליט''א. בהכנעה ביקש את ברכתם ותפילתם להצלחה בתפקידו לייצג את היהדות החרדית בכנסת.

את יום הבוחר פתח גולדקנופף לאחר תפילת שחרית והלימוד בחברותא, במעונו של כ''ק מרן האדמו''ר מגור שליט''א, להודות ולהתברך לקראת המערכה הגורלית, למען המשך שגשוג עולם התורה, לרווחתם של בני התורה, ולהרמת קרן החסידות.

משם, המשיך היישר לקלפי הסמוכה לבית המדרש הגדול 'גור' ברח' ירמיהו, באולפנת 'צביה'. לכלי התקשורת הרבים שהתקבצו שם אמר "אני מקווה שהיום בעז''ה נכול לשים סוף לסבל שעבר הציבור החרדי במהלך השנה האחרונה - ממשלת לפיד וליברמן" הוא הפציר בציבור לצאת ולהצביע ולהיזהר מאדישות. כשהכניס את המעטפה לקלפי אמר ''הריני מקיים מצוות לשמוע בקול חכמים, לקדש שם שמיים!".

עם תום ההצבעה יצא יו''ר יהדות התורה, למטה המרכזי של 'אגודת ישראל' בירושלים ברחוב ברנדייס הסמוך, שם הציגו בפניו מנהלי המטה יוסי דייטש ויענקי ברגר את מפת הפילוחים לפי קהילות ואת נתוני ההצבעה בזמן אמת לפי קלפיות בכל עיר. גולדקנופף שוחח טלפונית עם מספר נציגים ברחבי הארץ שתפקידם להזין את הנתונים למטה המרכזי, וביקש מהם לעדכן על כל האטה בקצב ההצבעה. לפני שהמשיך ליעד הבא נשא גולדקנופף דברים בפני הפעילים במטה "מרגש לראות את הפעילים המסורים שלנו, שנותנים את הלב והנשמה למען המערכה הגורלית, אנחנו חייבים להרבות כבוד שמיים''. לקראת יציאה מהמטה התקשר גולדקנופף לחתן שהיה זה יום חופתו לוודא שיצא להצביע כהוראת גדולי ישראל.

התחנה הבאה היתה במטה המרכזי של יהדות התורה בטלז-סטון. שם נועד עם ראש המועצה יצחק רביץ וביחד המריצו את הפעילים למצות את אחוזי ההצבעה ביישוב. בסיום הביקור הצטרף להצהרתו של יו"ר 'דגל התורה' משה גפני לפעול להרחבת הישוב עם הקמת הממשלה, בשאיפה לסייע בפתרון מצוקת הדיור באיזור.

ומשם, במטה המרכזי בבית שמש נפגש עם נציגי החרדים העובדים, והביע את התפעלותו מהמסירות שלהם למען המערכה: ''כפי שהבטחתי בפגישתי עמכם בשבוע שעבר, מיד אחרי הבחירות אמנה נציג בלשכתי שירכז את כל הפניות שלכם, אני אהיה הנציג שלכם בכנסת''.

משם המשיך לביקור בעמדת "שולחן השבת" שהקים מטה השבת בסמוך לקלפיות והרעיף מחמאות על המיזם. התחנה הבאה, מטה חסידי ויז'ניץ באשדוד שם נראו לראשונה נתונים ששיקפו את המגמה בהמשך היום בכל הריכוזים החרדים. "אני שמח לראות את אחוזי ההצבעה הגבוהים אצלכם, אתם מקיימים בהידור את הוראתו של כ"ק מרן אדמו''ר הקוה"ט שליט"א". בין הסיורים במטות עלה להתברך אצל בני כ''ק מרן האדמו''ר מגור שליט''א.

במהלך ביקורו בנחלת הר חב''ד שבקריית מלאכי, התעדכן על האטה בקצב ההצבעה. הוא שוחח עם עסקני הקהילה ופעילי יהדות התורה המקומיים, חזר והדגיש כי נראה שהולכים לרדת גשמים, מה שימנע מרבים לצאת ולהצביע וביקש לזרז את מצביעי ג' ככל הניתן להקדים את שעת ההצבעה. גם במטות בת''א ופ''ת עקב גולדקנופף מקרוב, כשאת יום הבחירות חתם במרכז השליטה והבקרה של אגודת ישראל בבני-ברק אליו זורמים הנתונים מכל הארץ. מנהלי המטה תדרכו את יו"ר הרשימה בנתוני האמת.

גולדקנופף אמר למנהלי המטה כי צפויות הפתעות לטובה מפני שחסידי גור פועלים בקרב קהלים חדשים ועל פי הנתונים שלו אין סיבה שיהדות התורה לא תגיע ל-8 מנדטים. את יומו העמוס סיים בנאום הנרגש לאחר היוודע דבר התוצאות ובו הצהיר על כוונותיו לסייע למערכת החינוך החרדית, להורדת יוקר המחיה ולסייע בתחום הדיור. הוא הזכיר שנית את הבטחתו לסייע להתיישבות ולעמוד לצד המתיישבים ביהודה ובשומרון. הוא חתם בתפילה לזכות להיות שליח נאמן לגדולי ישראל ולעם ישראל.

יצחק גולדקנופף בחירות לכנסת ה-25 יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד