כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתייחס לתוצאות הבחירות

בנט מטיף למחנה הימין: כבדו את השמאל שהפסיד

ראש הממשלה חליפי מתייחס לראשונה לתוצאות הבחירות בהן הגוש בו היה חבר נחל כישלון צורב. "אני פונה לחבריי בגוש המרכז-שמאל: התוצאות הללו אינן סוף המדינה. הדיבורים על רילוקיישן וכד׳ אינם במקום" | בהמשך הבהיר: "בתחילת השבוע הבא אתפטר מהממשלה מכיוון שכבר אין צורך בזכות הווטו שלי"

בנט מטיף למחנה הימין: כבדו את השמאל שהפסיד
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט מתייחס היום (שישי) לראשונה לתוצאות הבחירות בהם הגוש השינוי בו היה חבר נחל תבוסה קשה לגוש נתניהו. בנט מבהיר כי יתפטר מיידית מתפקידו כראש הממשלה החליפי כיוון שכבר אין צורך בזכות הווטו שלו.

"תוצאות הבחירות במנדטים הן ברורות", כתב בפוסט שפרסם, "על כולנו לכבד את התוצאות ולהתפלל להצלחת הממשלה, ראשיה, שריה ויועציה. הצלחתה היא הצלחתנו. עכשיו כולנו צריכים להתאמץ עוד יותר כדי שנצליח לחיות כאן ביחד".

"אני פונה לחבריי בגוש המרכז-שמאל: התוצאות הללו אינן סוף המדינה. הדיבורים על רילוקיישן וכד׳ אינם במקום. גם אמירות של ״לא אשלח את ילדיי לשירות קרבי״. השירות בצה״ל אסור שיהיה תלוי בזהות הממשלה".

בנט סיפר כי "‏במלחמת לבנון 2השנייה אחד האנשים בכוח שלי היה ע׳, קצין שגורש מביתו בחומש שנה לפני כן, והוא יצא לקרב וכך רבים. ‏במלחמת לבנון הראשונה ב-1982 לוחמים בעלי עמדות שמאל יצאו להילחם בלבנון גם כשחלקם התנגדו ערכית. זו המדינה של כולנו ואין לנו ארץ אחרת".

בנט כתב כי הוא "מקווה ומאמין שהשרים יבינו שהם עובדים למען כלל הציבור הישראלי ולא למען מגזר מסוים. טבעם של דברים שברגע ששר מתיישב בכסאו, בוודאי בתחום מדיני-בטחוני, הוא רואה תמונה רחבה יותר ומלאה יותר".

בהמשך פנה בנט לגוש הימין וכתב: "חבריי בימין: כבדו את הצד המפסיד. אין צורך לרמוס או לדרוס אף אחד. בהחלט יש לגוש ימין מנדט לממש מדיניות ימנית, אבל אסור לתת לאף אחד תחושה שהוא לא רצוי".

"גם שמאלנים משרתים ביחידות קרביות (כמו חצי מחברי הצוות שלי בסיירת מטכ״ל), ורבים רבים מהם מסרו את חייהם למען המולדת שלנו. גם שמאלנים קמים כל בוקר לעבודה, משלמים הרבה מיסים ונותנים את חלקם לקיום המדינה שלנו".

על רקע הקריאות נגד אנשי המשאל הדגיש בנט כי "הם אינם בוגדים או אויבים וחייבים להפסיק מיד את השיח הזה. אנשי שמאל אוהבים את המדינה לא פחות מאנשי ימין, רק שהם אוחזים בדעות שונות לגבי מה הכיוון הנכון. בסוף, אנחנו צריכים לחיות כאן כולנו יחד".

"אני מודה לאזרחי ישראל ולקב״ה על הזכות הנדירה שניתנה לי להוביל כראש הממשלה את מדינת ישראל במהלך שנה מאתגרת במיוחד", כתב.

הוא אף עקץ את נתניהו וטען כי הספיק בזמן קצר מה שנתניהו לא עשה במשך שנים: "לפני שנה וחצי ירשתי משבר כלכלי קשה, אבטלה המונית, דרום בוער מרקטות ומבלוני תבערה, גלי קורונה, מדינה נטולת תקציב, ומסרתי חזרה מדינה בפריחה כלכלית, עם תקציב חזק, ודרום הכי שקט מזה 20 שנה. בוודאי יש עוד הרבה אתגרים—יוקר מחייה, פשיעה בחברה הערבית, עלייה באירועי הטרור ועוד".

בסיום כתב: "בתחילת השבוע הבא אתפטר מהממשלה מכיוון שכבר אין צורך בזכות הווטו שלי".

 

נפתלי בנט בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד