ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ציר הרשע

איראן מבקשת סיוע רוסי לתוכנית הגרעין שלה

גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים כי איראן מבקשת את עזרת רוסיה כדי לחזק את תוכנית הנשק הגרעיני שלה. הדלק אותו מבקשת איראן, עשוי לסייע להפעיל את הכורים הגרעיניים, ועלול לקצר עוד יותר את מה שמכונה "זמן הפריצה" של איראן ליצירת נשק גרעיני

פוטין וראיסי: אילוסטרציה
פוטין וראיסי: אילוסטרציה צילום: מתוך אתר הקרמלין

איראן מבקשת את עזרתה של רוסיה כדי לחזק את תוכנית הנשק הגרעיני שלה, כך סבורים גורמי מודיעין אמריקאים. טהראן מחפשת תוכנית גיבוי אם שיחות על הסכם הגרעין המתמשכים עם מעצמות העולם לא יתממש.

המודיעין מצביע על כך שאיראן ביקשה מרוסיה עזרה ברכישת חומרים גרעיניים נוספים ובייצור דלק גרעיני, כך אמרו מקורות שתודרכו בנושא לרשת CNN. הדלק עשוי לסייע לאיראן להפעיל את הכורים הגרעיניים שלה ועלול לקצר עוד יותר את מה שמכונה "זמן הפריצה" של איראן ליצירת נשק גרעיני. עם זאת, מומחים הדגישו ל-CNN כי הסיכון להפצת נשק גרעיני משתנה בהתאם לאיזה כור הדלק משמש. וגם לא ברור אם רוסיה הסכימה לעזור - הקרמלין כבר מזמן מתנגד כלפי חוץ להשגת נשק גרעיני של איראן.

ההצעה האיראנית באה על רקע שותפות מתרחבת בין איראן לרוסיה שכללה בחודשים האחרונים מל"טים וציוד אחר איראני שנשלח לרוסיה לשימוש במלחמתה באוקראינה, בנוסף מוסקבה עשויה לייעץ לטהרן כיצד לדכא תנועת מחאה שסוחפת את איראן, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב.

לפיכך, ממשל ביידן צופה בדאגה בכל אזורי שיתוף הפעולה החדש בין איראן לרוסיה. כל סיוע רוסי סמוי לאיראן שיכול להגביר את המאמצים האיראניים לייצר נשק גרעיני יסמן גם שינוי משמעותי במדיניות הרוסית, בהתחשב בחברותה של רוסיה בקבוצת המדינות שהיו חלק מהמשא ומתן למניעת תוכנית הגרעין של איראן.

אברהים ראיסי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד