כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מעשים מקוממים"

מאות תומכי נשיא ברזיל היוצא הצדיעו במועל יד

במהלך מפגן תמיכה בנשיא ברזיל היוצא ז'איר בולסונארו שנערך בדרום ברזיל, הצדיעו מאות המפגינים במועל יד בשירת המנון ברזיל - ועוררו סערה. שגרירות ישראל בברזיל גינתה: "דוחים כל צורה של התייחסות נאצית בברזיל ובכלל"

מאות תומכי נשיא ברזיל היוצא הצדיעו במועל יד
תומכי בולסונארו מצדיעים במועל יד צילום: צילום מסך

ברזיל: בתיעוד שמופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות מאות רבות מתומכי הנשיא המפסיד ז'איר בולסונארו מתקהלים במדינת סנטה קתרינה בהפגנה נגד השחיתות ובעד המשך שלטון בולסונארו, ומצדיעים במועל יד - ההצדעה הנאצית הידועה לשמצה - במהלך שירת ההמנון הברזילאי.

בתיעודים המטרידים נראים המפגינים חוסמים כבישים ברחבי ברזיל, וקוראים להתערבות צבאית כדי להשאיר את בולסונארו בשלטון. לכך הגיב בולסונארו: "אני מבין את הכעס, אך צריך לפנות את הכבישים. חסימת הכבישים חוסמת את זכות התנועה, שהיא חלק בסיסי בחוקה של המדינה שלנו... אני מעודד את המפגינים למצוא אמצעים אחרים להפגין".

המפגינים שהצביעו במועל יד הכחישו את השימוש בהצדעה הנאצית הידועה, וטענו כי זו הצדעה לדגל הברזילאי. לטענתם בזמן הישמע ההמנון צריכים הברזילאים "לעמוד דום, כשראשם לא מכוסה וכשידיהם מושטות החוצה בהצדעה".

במוזיאון השואה בברזיל הגיבו לתיעודים: "אסתטיקה והקשר (חברתי והיסטורי) צריכים להספיק כדי שלא נצטרך להיתקל בסצנות פוגעניות כמו אלה. הניסיון לקשר את המחווה הזו עם השבועה לדגל הוא עוד זעם שצדק וחינוך אנטי-פשיסטי יצטרכו לטפל בו".

גם בשגרירות הישראלית בברזיל הגיבו בחריפות, וברשתות החברתיות פירסמו הודעה לפיה: "אנו דוחים כל צורה של התייחסות נאצית בברזיל ובכלל. אנו מודאגים מהתופעה כאן ואנו סומכים על כך שהרשויות המוסמכות ינקטו את הצעדים הנדרשים כדי לשים קץ לסוג זה של מעשים מקוממים".

ברזיל נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מועל יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד