י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שמחה גדולה ברחבי ישראל

הניצחון בבחירות: מאות קידושים בבתי הכנסת בשבת

בכל עיר ועיר שררה שמחה גדולה השבת בעקבות ניצחון החרדים וגוש הימין בבחירות והפלת ממשלת הזדון. לכבוד הניצחון נערכו מאות קידושים בבתי הכנסת. רבים אף דחו את הקידוש של שבת 'בראשית' לשבת זו בכדי לחגוג את הניצחון על מחריבי הדת

הניצחון בבחירות: מאות קידושים בבתי הכנסת בשבת
הערינגים שהוכנו השבת לקידושים צילום: הערינג'ס

בעקבות ניצחון הימין בבחירות והפלת ממשלת השינוי בבחירות, נערכו בשבת בבוקר מאות קידושים בבתי הכנסת ברחבי הארץ, הן בציבור החרדי והן בציבור הדתי לאומי.

רבים מנותני הקידושים בשבת 'בראשית' דחו את הקידוש ונתנו את הקידוש בשבת זו פרשת לך-לך.

ליצני הדור אף כתבו כי במסגרת 'מדינת ההלכה' שתכונן פה בעקבות ניצחון גוש הימין, יש לשמור את הקבלות של קניית הקידוש בשביל לקבל החזרים מהמשרד לשירותי דת.

במנין שמתקיים במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נערך קידוש מיוחד לאחר התפילה על ידי הרב חיים אסחייק מנאמני הבית.

האדמו"ר מבעלזא אף הורה לנציגו בכנסת ח"כ ישראל אייכלר לערוך השבת קידוש בביתו לרגל הניצחון של המפלגות החרדיות והגדלת כוחן. הרבי מבעלזא שלח בשבת בבוקר אחרי התפילה לאייכלר באמצעות המשב"ק ר' מיכל פירר בקבוק יין לקידוש שערך בביתו. 

כמו כן, האדמו"ר מבעלזא שלח בערב שבת בקבוק יין לאריה דרעי, עם העסקן הרפואי מוטי פריד. האדמו"ר שוחח בטלפון עם דרעי, ובירך אותו. דרעי ביקש מן האדמו"ר ברכה להצלחת הממשלה החדשה.

בקבוק היין ששלח הרבי מבעלזא לדרעי. צילום: באדיבות המצלם

גם עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצגה"ת, אשר כפי שהתפרסם למחרת הבחירות ערך מעמד הודאה ואמירת "מזמור לתודה" ברוב עם ובבכי אחר תפילת הנץ בביהכ"נ המרכזי. היה נרגש והיה ניכר על פניו במשך כל השבת והימים האחרונים, את השמחה הגדולה על הקידוש השם שנגרם, מהבחירות האחרונות.

במשך השבת האחרונה כולה, הזכיר וחזר על ענין זה בשמחה ובהתרגשות עצומה גם בדרשתו בליל שבת, וכן במהלך המשך השבת, ובדרשתו אחר סעודה שלישית. וכה היו דבריו: "אין לנו מושג כמה עלינו להודות להקב"ה על החסד העצום שעשה איתנו, הרי הם רצו לעשות הכל נגדנו, לעקור ולהרוס ולחלל, והקב"ה ריחם עלינו, הוא ראה כמה בני הישיבות והאברכים סבלו בשנה האחרונה, והקב"ה החליט לומר לצרותינו די, ולהקל מעלינו מעט. וצריכים כמובן וכמובן להתפלל ולזעוק להקב"ה על הגאולה השלימה, ולבנין ביהמ"ק, ולביאת המשיח, אך בכל אופן אסור להתעלם ולשכוח מהנס והטובה העצומה שהקב"ה עשה לנו כעת", סיים עמוד ההוראה את דבריו בהתרגשות מרובה.

חבר המועצת ראש ישיבת גרודנא הגאון הרבי צבי דרבקין ניגש לפני העמוד, ואחרי קבל"ש אמר בקול נרגש עם הקהל 'מזמור לתודה' פסוק בפסוק, ולאחמ"כ שרו כל בני הישיבה 'מה אשיב' בתודה לקב"ה על ההצלחה וקידוש השם.

כך, למשל, בקהילת 'ארזי רמות' בשכונת רמות בירושלים ערכו חברי הקהילה מיכאל פינטו ודודי שטרן קידוש מיוחד וענק.

בהזמנה לקידוש נכתב: "בימים אלו של ניצחון היהדות על שונאי ומחריבי הדת, ולכבוד תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל כפי שהבטחנו והתחייבנו בשבח והודיה לריבון העולמים, אנו שמחים ונרגשים להזמין את כולם לקידושא רבא שעוד לא נברא באזורינו".

ההזמנה לקידוש בקהילת 'ארזי רמות'

כך גם בבית הכנסת ראדזין בבני ברק נערך קידוש על ידי הרב ישראל רייסנר שנתן קידוש ענק לרגל ההצלחה. בהזמנה לקידוש נכתב: "כפי שהובטח וסוכם, לאור ההצלחה הכבירה של המפלגות החרדיות ולגוש הימין בכלל, יתקיים בעז"ה קידוש גדול ומפואר להודות ולהלל על הניסים והנפלאות".

בעלי חנויות ומעדניות יודעים לספר ל'בחדרי חרדים' כי ההזמנות לשבת פרשת לך-לך היו גדולות מאשר כל שבוע רגיל ורבים הזמינו מיד ביום חמישי בבוקר את ההזמנות לקידושים קוגלים, הערינגים ומעושנים לצד טשולנט.

בחירות לכנסת ה-25 קידושים בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד