כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זו רשימת הדרישות

מאוכזבי הפריימריז בליכוד מתאגדים למו"מ: "תפקידים בכירים או מרד"

בתוך הליכוד מתגבש "בלוק" של ח"כים ותיקים בהובלת דוד ביטן, דודי אמסלם וישראל כץ במטרה לדרוש תפקידים בכירים. הם מאיימים לפתוח במרד הצבעות אם לא יקבלו את דרישותיהם | הדרישות: אמסלם - משפטים, כץ - אוצר, ביטן - יו"ר הכנסת

מאוכזבי הפריימריז בליכוד מתאגדים למו"מ: "תפקידים בכירים או מרד"
ביטן והסוכריות צילום: דוברות הכנסת

לקראת המשא ומתן הקואליציוני מתגבש בתוך הליכוד "בלוק" של ח"כים שמטרתו לנהל במשותף וכמקשה אחת את השיחות מול ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, על מנת לקבל תפקידים בכירים, כך חושפת העיתונאית מורן אזולאי באתר ynet. בבלוק הזה, חברים הח"כים דוד ביטן, דודי אמסלם, ישראל כץ וניסים ואטורי. ח"כ מאי גולן שנבחרה למקום ה-32 ידועה כמקורבת מאוד לביטן, אך גם ליריב לוין, ולכן לא ברור עדיין אם היא נכללת בבלוק.

מדובר בתיאום של אנשי הליכוד שהחל להתגבש קצת אחרי הפריימריז, והעלה הילוך כעת כשברור שחלוקת התפקידים תחל בקרוב. הציר המדובר הוא של חברי כנסת ותיקים בליכוד, חלקם ספגו מפלה בפריימריז בגלל נתניהו, אחרים רשמו הישג והחליטו להפגין חזית אחידה מולו.

ביטן, כך נודע, מתכוון לדרוש לעצמו את תפקיד יו"ר הכנסת ויתר השותפים לבלוק שואפים גם הם להתברג בתפקידים בכירים. בשיחות ביניהם עלתה אפשרות שאם כולם לא יקבלו תפקיד בכיר, ישנה אפשרות שלא יצביעו בהצבעות או יסרבו לתפקידים אחרים. הציר החדש-ישן החליט גם להיות מתואם בנושאים אחרים שיעלו בקרוב, כמו בחירת יו"ר הכנסת מטעם הליכוד ויו"ר הקואליציה.

נתניהו אמר בקמפיין הבחירות כי הליכוד ישמור על שלושת התיקים הבכירים בממשלה - אוצר, חוץ וביטחון - אך לא הנמנע שההרכב הזה ישתנה בהתאם לדרישות המפלגות. כך למשל, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', דורש לקבל את משרד האוצר, אבל במקביל, בליכוד כבר החלו לריב עליו: ישראל כץ, שכבר כיהן כשר האוצר בעבר, הודיע לנתניהו שהוא מעונין לחזור לתפקיד, וגם אלי כהן, שהגיע למקום השני בפריימריז האחרונים, וניר ברקת, שקיבל מנתניהו הבטחה לתיק האוצר בעבר, לוטשים אליו עיניים.

כץ עצמו הבהיר בסוף השבוע בפנייה לתומכיו כי פניו מועדות לחזרה למשרד האוצר. הוא כתב להם שהוא "מצדיע" לנתניהו ולפעילי הליכוד והוסיף: "כעת יש להקים במהירות ממשלה לאומית יציבה, שתממש את ההתחייבויות שנתנו ואת הציפיות הנרחבות של ציבור הבוחרים. ובאשר אליי, פניתי לרה"מ המיועד בנימין נתניהו בבקשה לשוב לתפקיד שר האוצר, אותו מילאתי בתקופת הקורונה הקשה והמאתגרת, כאשר ביחד איתו הובלנו מדיניות שהצילה מיליון מובטלים מרעב ומאות אלפי עסקים מקריסה, והזנקנו את כלכלת ישראל לצמיחה ושגשוג".
כץ הוסיף: "כיום, אחרי הנזקים שליברמן גרם בתחומי האינפלציה ויוקר המחיה והדיור, הכלכלה שלנו זקוקה לשר אוצר מנוסה שידע לפעול מול פקידי האוצר ומול גורמים בארץ ובעולם, כדי לייצב מחדש את הכלכלה. אני לא חושש מאתגרים ומשוכנע ביכולתי לעבוד במשותף עם בנימין נתניהו לטובת הצלחת כלכלת ישראל. תקוותי כי נשכיל להיטיב ולעשות למען עמנו וארצנו".

ב'וואלה!' פורסם כי ח"כ דודי אמסלם, שדורש לקבל את תיק המשפטים, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם חברי ליכוד בחתונה בקיסריה כי זה התיק היחיד שהוא מעוניין לקבל בממשלה והוסיף: "אני רק שר המשפטים, אם לא - אני הולך על הראש שלו ארבע שנים". מטעמו של אמסלם הכחישו את נוסח הדברים, ואמרו ש"הוא לא מדבר ככה כלפי ראש הממשלה הנבחר והדברים הם כנראה פרי דמיונו של אדם כזה או אחר". עם זאת, מקורבים לאמסלם אישרו כי תיק המשפטים הוא היחיד שהוא מעוניין לקבל בממשלה, ובמידה ולא יקבל אותו, הוא יעדיף להישאר בכנסת.

תיק המשפטים נחשב לאחד התיקים היוקרתיים והחשובים בממשלת נתניהו השישית, לנוכח הרפורמות שחברות הקואליציה מעוניינות לעשות במערכת המשפט - בהם פסקת התגברות שתאפשר לכנסת לבטל החלטות בג"ץ, ביטול עבירת המרמה והפרת האמונים, שינוי שיטת בחירת השופטים, ועוד. גם יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, מקורבו של נתניהו, נחשב למי שמכוון לתיק המשפטים, אך לוין שוקל גם לקבל את תיק החוץ.

מפלגת הליכוד תוצאות הבחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד