כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתמורה לעזרה בתוכנית הגרעין

טהראן מודה לראשונה: "העברנו מל"טים לרוסיה טרם המלחמה"

שר החוץ האירני האיראני הודה כי הם העבירו לרוסים מספר מוגבל של מל"טים מתוצרתה אולם הכחיש בתוקף כי היעד היה אוקראינה, "סיפקנו להם לפני פרוץ המלחמה". עוד טען השר כי ארצו לא סיפקה לרוסיה טילים למרות טענות אוקראינה | אוקראינה: יהיו לכך השלכות חמורות

טהראן מודה לראשונה: "העברנו מל"טים לרוסיה טרם המלחמה"
מל"טים איראניים צילום: Iran international

שר החוץ האיראני הודה בסוף השבוע לראשונה שאיראן העבירה מל"טים לרוסיה, אולם טען כי העברה בוצעה כמה חודשים לפני שפלשה לאוקראינה. השר טען כי מדינתו העבירה לרוסיה "מספר מוגבל של מל"טים" ושלא סיפקה לה טילים. לדברי השר, בטהראן קבעו שיחות עם נציגים אוקראינים וביקשו שיציגו להם ראיות לשימוש רוסי בטילים תוצרת מדינתם, אבל לטענתו הם לא הגיעו לשיחות.

במשרד החוץ האוקראיני הגיבו על ההודאה האיראנית ואמרו כי "ההשלכות לטהראן יהיו גדולות וחמורות".

 

בתוך כך, משמרות המהפכה של איראן ביצעו ניסוי מוצלח בשלב הראשון של משגר הלוויינים התלת-שלבי שנקרא Ghaem 100. המשגר, אשר השימו בו בדלק מוצק, מיועד להצבת לוויינים במשקל של עד 80 ק"ג במסלול מחוץ לכדור הארץ בגובה של 500 קילומטרים.

דבריו של השר האיראני מגיעים במקביל לדיווחים על כך שאיראן ביקשה מרוסיה עזרה ברכישת חומרים גרעיניים נוספים ובייצור דלק גרעיני. הדלק עשוי לסייע לאיראן להפעיל את הכורים הגרעיניים שלה ועלול לקצר עוד יותר את מה שמכונה "זמן הפריצה" של איראן ליצירת נשק גרעיני. לפי הדיווח, שפורסם ברשת CNN אמש, עדיין לא ברור אם מוסקבה הסכימה לעזור.

ברקע, מתקפות הכטב"מים הרוסיות באוקראינה ממשיכות להתעצם יותר ויותר. בנוסף, לפני כשבועיים דיווחו כלי תקשורת אמריקניים שמדריכים צבאיים מאיראן הגיעו לחצי האי קרים כדי לסייע בהפעלת המל"טים.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד