כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"טפילים ומשתמטים"

הפרופסור מסית: "הרוב לא אמר את דברו, החרדים והימין - מוטציות"

פרופ' אסא כשר, חתן פרס ישראל טוען ש"העם לא אמר דברו" ואינו מקבל את תוצאות הבחירות בניגוד לכל הפוליטיקאים ואנשי התקשורת. בפוסט הסתה ושנאה תהומית שפך רעל וזוהמה על מרכיבי הממשלה ובייחוד נגד החרדים. אותם כינה: "מוטציות" "טפילים" ו"משתמטים"

הפרופסור מסית: "הרוב לא אמר את דברו, החרדים והימין - מוטציות"
פרופ' אסא כשר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסתה חמורה ושנאה תהומית מפיו של אחד הפרופסורים המוערכים בישראל. שעות לאחר שנודעו תוצאות הבחירות פרסם איש השמאל, חתן פרס ישראל, פרופ' לפילוסופיה אסא כשר פוסט בדף הפייסבוק שחרג מהנהלים והכללים של החברה והוא הוסר כעבור שעות לאור תלונות הגולשים. 

וכך כתב פרופ' כשר: "מעניינת אותי במיוחד תמונה אחת שהתגלתה בבחירות שעברנו השבוע: תמונת פרצופו של "העם היהודי היושב בציון", החי בישראל. דמותו של העם היהודי, המוכרת לנו מילדותנו, מן החינוך שקיבלנו, מן החיים שהיכרנו, מן הסיפורים ששמענו, אינה הדמות הנוכחית. לפנינו שתי מ ו ט צ י ו ת של העם היהודי: ה מ ו ט צ י ה ה ח ר ד י ת חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית של מיעוט החי את חייו בפני עצמו, שומר על אורחותיו ולא מתגרה בשליטים הנכריים ("דינא דמלכותא דינא") לצורת החיים החדשה של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט בטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד ממשי למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו".

החגיגות בש"ס בליל הבחירות | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90.

עוד כתב חתן פרס ישראל בדברים שכאמור הוסרו: "ה מ ו ט צ י ה ה ל א ו מ נ י ת חושפת מעבר מצורת החיים הדתית של חיים שיש בהם דבקות בעקרונות של צדק והגינות, יושר וחמלה, מתוך יראת שמים, אבל בהתנהלות אנושית אחראית ("מוסר הנביאים") לצורת חיים פרועה, זדונית, המקדשת את הארץ ומשליטה את עצמה באלימות על יושביה, בשיטות שאין בהן צדק ואין בהן חמלה ואין בהן מוסר ויש בהן יותר מכל פולחן אלילי של הארץ, העם והמנהיגות המושחתת שלו".

"העם היהודי שאלה פניו אינו העם היהודי שלי, אינו העם היהודי שאני מעוניין להימנות על בניו", אמר והוסיף, "אני נשאר אדם בעל מוצא יהודי. תמיד אהיה כזה. המוצא שלי והזהות שלי הם היהדות הבריאה שקדמה למוטציות החולניות, הממאירות, הגסות והדוחות, שלנגד עינינו".

ראשי יהדות התורה בליל הבחירות | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

"כל קריאה לאחדות העם היא בעיניי קריאה פסולה, בשוגג או בזדון, ואף פעם לא תראו אותי נענה לה. ההבדלים ביני לבין עממי המוטציות אינם שוליים, הבדלים שצריך להתעלם מהם למען מטרה נעלה. להיפך, ההבדלים הללו הם חשובים מאין כמותם, הביטוי שלהם הוא מטרה נעלה שמן הראוי לשרת עכשיו. אין א ח ד ו ת א מ ת וגם לא תהיה". כך פרופ' שמוערך במעוזי השמאל וקיבל את התואר "חתן פרס ישראל" שאינו הולם אדם שמפיץ כזו שנאה תהומית.

כאמור הפוסט נמחק ומאז זכה לתגובות סוערות ברשתו החברתיות, בעד ונגד. אולם הפרופ' לא חזר בו ובראיון שהעניק בשבת ל'כאן 11' חזר פרופ' אסא כשר על דבריו, אמר ש"הרוב לא אמר את דברו, החרדים והימין - מוטציות" וכינה בשידור את החרדים "טפילים". 

בנוסף פרסם בדף הפייסבוק שלו הודעה כי מי שמעוניין בטקסט שנמחק על ידי פייסבוק ישלח בקשה למייל מסוים ויקבל אותו במלואו.

אסא כשר הסתה בפייסבוק הסתה נגד חרדים הסתה אנטי חרדית שנאת חרדים בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד