כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבוקש בעוון בגידה

מנהיג רוסי אמר ש"הכל בסדר" תוך שהוא בורח עם חפצים

קיריל סטרמוסוב נולד באוקראינה, אך מבוקש כעת על בגידה לאחר שערק לרוסיה והופקד על העיר חרסון על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא צילם סלפי כשהוא מעביר מסר לאזרחים בעיר לא לעזוב תוך שהוא נמלט

מנהיג רוסי אמר ש"הכל בסדר" תוך שהוא בורח עם חפצים
המנהיג הרוסי בורח עם החפצים צילום: צילום מסך

מנהיג רוסי שמונה על ידי הקרמלין בשטח הכבוש של חרסון אמר לתושבים כי "הכל בסדר" בעודו יושב במכונית מלאה בחפציו, ונמלט לכאורה מהאזור.

קיריל סטרמוסוב הגיע לאזור לאחר שרוסיה סיפחה אותו במהלך פלישתה לאוקראינה. אבל אוקראינה השיגה נצחונות גדולים, ונראה שהיא תחזיר את העיר לידיים אוקראיניות בשבועות הקרובים.

זה אילץ את סטרמוסוב, יליד אוקראינה שמבוקש באוקראינה בגין בגידה, לאחר שהיה בעבר פוליטיקאי אוקראיני, לצלם סרטון סלפי במכוניתו כשהוא נותן מסר לאזרחים בעיר לא לעזוב. לדבריו, "המצב בעיר חרסון יציב, והכל תקין. "מצב החיים בעיר הוא ברמה נורמלי, בקו החזית יש ניסיונות לעזוב, אבל אל תעזבו".

"הכל בשליטה", שיקר, "ומגיע מידע נוסף על הפינוי. אבל אני שוב ממליץ לכל תושבי חרסון, ומי שעדיין נשאר בגדה הימנית של אזור חרסון צריך להישאר". הוא המשיך לפרט את הנזקים האחרונים שנגרמו על ידי הצבא האוקראיני באמצעות ירי רקטות באזור. כשהוא מציג מבנים מופצצים, הוא מוסיף: "איש לא נפגע, אבל בניין ההנהלה של מוזיאון השואה נהרס כליל".

עם זאת, למרות ההודעה הוא צילם את הסרטון במכונית מלאה בשקיות של בגדים וחפצים - לכאורה מוכן לברוח בהתראה של רגע.

פרנסיס סקאר מרשת BBC צייץ בטוויטר: "מדוע נראה שהוא במכונית שלו עם כל החפצים שלו מאחור?" ואחר כתב: "אתה יכול להוציא את האדם מחרסון, אבל אתה לא יכול להפריד אותו מהכביסה שלו". שלישי הוסיף: "אם אתה שוכח לשנייה את הטרגדיה של כל העניין, סצנות כמו זו אכן הופכות לקומדיה נהדרת".

מלחמת אוקראינה רוסיה בגידה חרסון הקרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד