י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכינו ממחטות

הרשימה המלאה: השרים והח"כים שנשארו מחוץ לכנסת

עשרות חברי הכנסת ה-24 היוצאת מוצאים עצמם מחוץ לכנסת הבאה. את חלקם הגדול אתם מכירים ושמחים בהיעלמותם כמו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט והשרים איילת שקד, עמר בר לב, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועיסאווי פריג'

עומר בר לב ומוסי רז - בחוץ
עומר בר לב ומוסי רז - בחוץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הכנסת הנוכחית שתסיים את דרכה ביום שלישי כ"א חשוון, פולטת החוצה שרים וחברי כנסת רבים, שרובם הוכו בהלם מתוצאות הבחירות. כמו חברי מפלגת 'מרצ' שנשארה כולה מחוץ לכנסת לאחר שבכנסת הנוכחית החזיקה ב-7 חברי כנסת + שלושה שרים בממשלה וסגן שר אחד.

ואלו הנפלטים מהכנסת היוצאת:

מסיעת 'ימינה':

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון. שירלי פינטו שערקה בבחירות אלה מ'ימינה' והוצבה במקום ה-23 ב'מחנה הממלכתי נותרה גם היא בחוץ. 

נפתלי בנט. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מסיעת 'תקווה חדשה':

שר התקשורת יועז הנדל וסגן יו"ר הכנסת צבי האוזר ממפלגת 'תקווה חדשה' שחברה ל'מחנה הממלכתי' של בני גנץ בלעדיהם נותרו מחוץ לכנסת כמו גם ח"כ מישל בוסקילה מ'תקווה חדשה' שהוצב במקום ה-13 ונשאר בחוץ וכן סגן שרת החינוך מאיר יצחק הלוי וח"כ בני בגין שהחליטו שלא להתמודד לכנסת.

יועז הנדל וצבי האוזר | צילום: פלאש 90. 

מסיעת 'כחול לבן':

יו"ר סיעת 'כחול לבן' (המחנה הממלכתי) איתן גינזבורג שכיהן כסגן יו"ר הכנסת ונחשב לפרלמנטר מוערך בקרב כל סיעות הבית, איש נעים שיחה ונעים הליכות שנותר מחוץ לכנסת במפתיע לאחר שהוצב במקום ה-14 במחנה הממלכתי שקיבלה רק 12 מנדטים והולכת לאופוזיציה. עוד מוצאים עצמם מחוץ לכנסת מקרב הח"כים המכהנים מטעם 'כחול לבן': רות וסרמן-לנדה, יעל רון בן משה, אלון טל ומופיד מרעי.

אלי אבידר ואיתן גינזבורג בחוץ. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

מסיעת 'ישראל ביתנו':

מקרב מפלגת 'ישראל ביתנו' נשארים בחוץ, יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, יוסי שיין, לימור מגן-תלם, אלינה ברדץ'-יאלוב ושרון רופא-אופיר. גם אלי אבידר שפרש מהמפלגה והקים מפלגה עצמאית לא עבר את אחוז החסימה וקיבל רק 1,156 קולות

יו"ר ועדת הכספים היוצא. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

סיעת 'העבודה':

מבין חברי הכנסת של מפלגת 'העבודה', נשארים בחוץ: השר לביטחון פנים עמר בר לב, רם שפע, אמילי מואטי ואבתיסאם מראענה.

מסיעת 'מרצ':

מפלגת 'מרצ' כולה נשארת מחוץ לכנסת: שר הבריאות ניצן הורוביץ, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, מוסי רז, מיכל רוזין, עלי סלאלחה וגבי לסקי. חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי מ'מרצ' לא התמודדה, אך בוודאי לא מבכה את מותה של 'מרצ' שפלטה אותה החוצה.

ניצן הורוביץ. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

מסיעת 'יש עתיד':

מבין חברי מפלגת 'יש עתיד' שתי חברות כנסת שהחליטו שלא להתמודד ברשימה לכנסת ה-25, נירה שפק וענבר בזק לא יושבעו לחברות כנסת בעוד עשרה ימים. עקב התחזקותה של 'יש עתיד' מ-17 ל-24 מנדטים יושבעו כמה חברי חדשים.

מסיעת בל"ד:

גם סמי אבו שחאדה - יו"ר בל"ד נותר מחוץ לכנסת לאחר שרץ עצמאית ולא עבר את אחוז החסימה. ח"כ אוסאמה סעדי מ'הרשימה המשותפת' פרש מהחיים הפוליטיים ולא התמודד לכנסת. 

סמי אבו שחאדה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מטעם 'יהדות התורה' הח"כ המכהן היחיד שנותר לעת עתה בחוץ הוא יצחק פינדרוס, שצפוי לחזור בעוד שבועות ספורים עם התפטרות אחד השרים או סגני השרים מטעם המפלגה במסגרת החוק הנורבגי.

מסיעת 'הליכוד':

מפלגת 'הליכוד' נפרדת מכמה חברי כנסת שנבחרו בפריימריז למקומות רחוקים שגם מימוש החוק הנורבגי לא יועיל כדי להכניסם. חלקם לחמו בעוז מהאופוזיציה כדי להפיל את הממשלה היוצאת אך לא זכו להיכנס אל הארץ הטובה. והם: קרן ברק, אורלי לוי אבקסיס, פטין מולא, טלי פלוסקוב וצחי הנגבי. ח"כ יובל שטייניץ ששימש בעבר כשר האוצר ושר האנרגיה פרש מהחיים הפוליטיים ולא התמודד לכנסת. 

סגן השר היוצא, יאיר גולן 'מרצ'. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

נפתלי בנט איילת שקד חברי הכנסת חברי כנסת בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד