כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמי עוכר ישראל

ראש הממשלה לשעבר בן ה-97 יתמודד בבחירות הכלליות

מאהאטיר מוחמד, שכיהן כראש ממשלת מלזיה, אומר שיש לו "סיכוי טוב" לזכות בתפקיד. מוחמד ידוע כאחד המנהיגים האנטישמים בעולם, הוא אמר בעבר "הבעיה במזרח התיכון החלה עם הקמתה של ישראל"

ראש ממשלת מלזיה לשעבר, מאהאטיר מוחמד
ראש ממשלת מלזיה לשעבר, מאהאטיר מוחמד צילום: מתוך פייסבוק

ראש ממשלת מלזיה לשעבר, מאהאטיר מוחמד, הגיש ביום שבת את מועמדותו לבחירות הכלליות הקרובות ב-19 לנובמבר, הקמפיין יצא לדרך רשמית. הפוליטיקאי בן ה-97 כיהן פעמיים בתפקיד ראש הממשלה ונבחר לשיא גינס בשל היותו "ראש הממשלה הנוכחי הוותיק בעולם" ב-2018.

"אלה צריכות להיות הבחירות האחרונות שלי. לא רציתי להתמודד הפעם, אבל לא סיימתי את הקדנציה האחרונה שלי", אמר. מאהאטיר שלט בדרום מזרח אסיה מ-1981 עד 2003 ושוב מ-2018 עד 2020, אך ממשלתו קרסה שנתיים לתוך כהונתו בת חמש השנים.

"אני מקווה שאוכל לסיים את תפקידי. יש לי סיכוי טוב לזכות", אמר. בעוד מאהאטיר צפוי לנצח בקלות במחוז בו הוא מתמודד, נציג מחוז לנגקאווי, ניצחון במירוץ לראשות הממשלה הוא הרבה פחות סביר.

בבחירות אלו יתמודד מאהאטיר מוחמד במפלגת "פג'ואנג" שהקים לפני שנתיים, ובמסגרת ברית שכרת עם כמה מפלגות קטנות. מוחמד נולד בשנת 1925 ומשנת 1981 כיהן בתפקיד ראש הממשלה המלזי מטעם מפלגת UMNO, המפלגה הבולטת ביותר במדינה ששולטת בה שנים רבות מאז קיבלה מלזיה את עצמאותה בשנת 1957. מוחמד הצטרף למפלגה ב-1946, ובה התחיל את דרכו הפוליטית שנמשכת לא פחות משבעים שנים.

מוחמד ידוע כאחד המנהיגים האנטישמים בעולם. לפני שנים ספורות אמר בראיון לרשת ה-BBC: "הבעיה במזרח התיכון החלה עם הקמתה של ישראל. זאת האמת, אבל אני לא יכול להגיד את זה". בין השאר כינה את הישראלים "מיוחדים", וטען כי בניגוד לתיעודים ההיסטוריים על כך שששה מיליון יהודים נרצחו בשואה, המספר הוא ארבעה מיליון "בלבד".

בשנת 2003 הכריז כי הוא אינו מבין איך "מיליארד מוסלמים לא מסוגלים להתאחד נגד כמה מיליון יהודים", ובהזדמנות אחרת אמר: "האירופאים הרגו 6 מתוך 12 מיליון יהודים אך היום היהודים שולטים בעולם וגורמים לאנשים אחרים למות למענם".

אם זה לא מספיק, מוחמד כינה את היהודים "בעלי אף ארוך", ואסר להקרין במדינתו את רשימת שינדלר בשל היותה "תעמולה ציונית".

כעת, בגילו המופלג, מנסה מוחמד להיבחר בשלישית לראשות ממשלת מלזיה, וסוקרים במדינה מעריכים כי סיכוייו לא גבוהים. גם אם יבחר, קשה להאמין שיצליח למלא את כל חמש שנות הכהונה שיחכו לו.

ראש ממשלת מלזיה מאטיר מוחמד ממשלת מלזיה בחירות אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד