י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גזר דין מוות

שופט פרו רוסי נפצע קשה בנסיון חיסול

שופט במחוז אוקראיני כבוש על ידי רוסיה נפצע קשה לאחר ניסיון התנקשות. אולכסנדר ניקולין, שגזר דין מוות לחיילים זרים שנלחמו נגד רוסיה, נורה במזרח דונייצק. גזר הדין בוטל במסגרת חילופי שבויים

שופט פרו רוסי נפצע קשה בנסיון חיסול
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שופט בעיירה אוקראינית שבשליטת מוסקבה נמצא במצב קשה לאחר ששרד ניסיון התנקשות, כך אמר מנהיג הבדלנים בדונייצק. אולכסנדר ניקולין היה בהרכב שיפוט מיוחד ביוני האחרון, הוא גזר דין מוות על שני בריטים, איידן אסלין ושון פינר, ואזרח מרוקאי, בראהים סעאדון, שנלחמו לצד אוקראינה נגד רוסיה. שני הבריטים שוחררו לבסוף בספטמבר בעסקת חילופי שבויים.

"היה ניסיון בשימוש בנשק חם על שופט בית המשפט העליון של הרפובליקה של דונייצק, אולכסנדר ניקולין", כתב מנהיג המורדים, דניס פושילין, בטלגרם. הוא האשים את אוקראינה ואמר שהמתקפה התרחשה ביום שישי בערב בעיירה במזרח אזור דונייצק.

התקשורת הרוסית פרו פוטין פרסמה, כי אולכסנדר ניקולין היה יושב ראש ההרכב של בית המשפט העליון שביוני האחרון גזר דין מוות על הבריטים איידן אסלין ושון פינר ובראהים סעדון המרוקאי "בגין השתתפות בפעולות איבה בצד של אוקראינה". אולם עונשי המוות לא בוצעו - בספטמבר הועברו הנידונים לסעודיה.

הרשויות פרסמו לאחר הירי, כי: "הקורבן ספג פצעי ירי. כעת הוא במצב אנוש. חובשים נלחמים על חייו" המשטרה המקומית חוקרת "כל האמצעים ננקטו לזיהוי וחיפוש אחר חשודים בפשע" נמסר מהרשויות המקומיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה גזר דין דונייצק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד