כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גוגל ואתם – כלים שימושיים מבית גוגל לבעלי אתרים

על מנת לקבל חשיפה בפני הגולשים, אתרי אינטרנט צריכים להופיע במיקומים בולטים בדפי החיפוש של גוגל. אם גם אתם, כבעלי אתרים, רוצים להגיע למיקומים חשובים אלו – להלן כמה כלים שיסייעו לכם בכך

גוגל ואתם – כלים שימושיים מבית גוגל לבעלי אתרים
קידום בגוגל צילום: פוטוליה

היחסים בין בעלי אתרים לבין מנוע החיפוש המוביל בעולם גוגל הם יחסים מורכבים ומעניינים. כל בעל אתר יודע כי על מנת להגיע לקהל גולשים גדול ורלוונטי עליו להיות נוכח בזירות התחרותיות החשובות של התחום שלו, וככל שנוכחות זו תהיה יציבה ובולטת יותר – כך תגדל הצלחתו השיווקיות ואף הכלכלית. כל זאת נכון במיוחד לגבי דפי התוצאות של גוגל, שבהם מתחרים זה בזה מאות ואף אלפי דפי אינטרנט שונים המבקשים לקבל חשיפה בפני הגולשים שהקלידו שאילתות חיפוש מסוימות, בתקווה כי אלו יקליקו על התוצאה שלהם ויהפכו ללקוחות משלמים.

על מנת להגיע למיקומים גבוהים, בראש דפי התוצאות, בעבור שאילתות רלוונטיות לתחום העיסוק של האתר, נדרש מאמץ לא קטן. ניתן להשתמש באפיק של קידום ממומן בגוגל על מנת לקבל חשיפה בשאילתות הנכונות, ואולם האפיק של קידום אורגני הוא משתלם ויעיל יותר לאורך זמן. בתהליך הקידום האורגני אנו למעשה פועלים לשפר את דפי האתר, את המבנה שלו, את התכנים שלו ועוד כך שהם יעמדו בהצלחה בדרישות האיכות של גוגל ויתברגו גבוה יותר בדפי התוצאות שלו. לצורך בניית האסטרטגיה המתאימה ביותר לתהליך זה, מבצע מקדם האתרים ניתוחים מורכבים ומעמיקים לצד בדיקות שוטפות והתאמות נדרשות.

ואם אין לכם מקדם אתרים עדיין, האם זה אומר שאינכם יכולים לדעת מה גוגל חושבת עליכם? או שאינכם יכולים לשפר גם אתם את האתר כך שגוגל תאהב אותו קצת יותר? ממש לא. תוכלו להשתמש בכלים חינמיים של גוגל על מנת לבדוק את ביצועי האתר ואת הציונים שגוגל נותנת לו ולנסות לשפר מדדים אלו בעצמכם. אז הנה כמה כלים שימושיים (וחינמיים) שכדאי שתכירו:

בדיקת מהירות דפי האתר

הכלי הראשון שכדאי להשתמש בו לבדיקת האתר שלכם הוא כלי בדיקת המהירות של גוגל. כלי זה מאפשר לכם לבדוק בנפרד כל דף באתר שלכם ולקבל את ציוני המהירות שלו במכשירי מובייל ודסקטופ. בנוסף לציונים, תקבלו גם פירוט של המלצות לשיפור מהירות הדף שאותן תוכלו ליישם בעזרת מתכנת. גוגל מייחסת חשיבות רבה למהירות הדפים, שכן היא אינה מעוניינת לשלוח גולשים אל אתרים שאינם נוחים לשימוש, ועל כן שיפור משמעותי במהירות הדפים עשוי לשפר את ביצועיהם בדפי התוצאות של גוגל.

בדיקת התאמה למובייל של דפי האתר

בימים שבהם אחוז ניכר מהחיפושים בגוגל נערכים באמצעות הסמארטפון, עולה חשיבותה של התאמת דפי האתר למכשיר זה. גם אתר יפה וטוב שמתפקד מצוין במכשירי דסקטופ עשוי להיכשל במבחני ההתאמה למובייל של גוגל, וכישלון זה עלול להשפיע לרעה על דירוגיו, ולכן חשוב מאוד לנטר נתון זה ולוודא כי כל דפי האתר שלנו עומדים בהצלחה בהנחיות של גוגל לדפי מובייל. לצורך כך מציעה גוגל כלי הבוחן את התאמתו של הדף הנבדק למובייל ומציין את הדורש תיקון. ואם תבצעו תיקונים אלו בדפים שלכם, ייתכן והמאמץ יישא פרי גם בזירה התחרותית שלכם.

בדיקת הסרטונים באתר

כלי חדש שמציעה גוגל לבעלי אתרים נמצא בתוך ממשק Google Search Console. בממשק זה יכולים בעלי אתרים לתקשר עם גוגל בנוגע לאתר שלהם, לקבל חיוויים והתראות בזמן אמת ולנתח את נתוני האתר שהפיקה להם גוגל. הכלי החדש לבדיקת סרטונים מציג את סטטוס התקינות של סרטוני הווידאו המוטמעים בדפי האתר, כך שאתם יכולים לזהות סרטונים שאינם תקינים, ולהחליט אם לתקן אותם או להסירם.

גוגל היא כוח משמעותי מאוד היום בזירה השיווקית הדיגיטלית, ואף בעל אתר לא יכול להתעלם ממנה. אז אם אתם רוצים שגוגל תאהב את האתר שלכם ותעזור לו להגדיל את תנועת הגולשים שלו, כדאי שתבדקו קודם כול מה יש לגוגל להגיד על האתר ועל ביצועיו. אם תקראו היטב, תרדו לעומק הדברים ותתקנו בצורה חכמה ונכונה – ייתכן ותגיעו רחוק בדפי התוצאות של גוגל. ואם אתם רוצים להיות מקצועיים אפילו יותר – אתם מוזמנים לקורס לבעלי אתרים
https://www.seo-simple.co.il/online-seo-course

קידום בגוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד