כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בית נאמן בישראל

מרגש: זוג גרי הצדק מתחתנים בירושלים

מאיר יואל לייכטאג ושרה בתיה פאצער, מתחתנים והציבור מתגייס לעזרתם • הוא היה בעיצומם של לימודי הכמורה כשהבין שהמקום שלו הוא בארץ ישראל כיהודי לכל דבר • היא התגלגלה ברחבי העולם לאחר חיי עבדות וההיכרות עם תורת ברסלב משכה אותה להתגייר • בכ"ב הם יתחתנו כשאין בידם לממן את ההוצאות המינימליות ביותר

מרגש: זוג גרי הצדק מתחתנים בירושלים
החתן צילום: באדיבות המצלם

החתן והכלה נולדו בשני קצוות שונים של העולם, כל אחד בתרבות שונה עם שפה שונה וסגנון חיים שונה לחלוטין, אבל כעת נפגשו דרכיהם והם מקימים יחד בית נאמן בישראל, בחתונה צנועה שתתקיים בכ"ב בחשוון באולמי 'בנות ירושלים' שבשכונת מאה שערים בעיר הקודש.

לתרומה וסיוע לגר והגיורת המתחתנים בכ"ב בחשוון>>>

החתן מאיר יואל לייכטאג, נולד כ'לכווי' לפני 42 שנה בעיירה קטנה בפולין. לכווי נחשב לבעל כישורים מיוחדים, והיתה לו נטיה חזקה לעולם הרוחני. הסבתא שלו תמיד היתה מצהירה בפניו: "אתה עוד תהיה הכומר הראשי של וורשא הבירה".

כשהתגבר, אכן פנה ללימודי כמורה. אלא שבמהלך הלימודים, הוא הגיע גם לעיסוק ביסודות היהדות, ובשלב זה הרגיש שעולמו השתנה לבלי הכר. הוא החל לגלות עניין הולך וגובר ביהדות ובהבדלים שינה ובין הנצרות, עד שלאחר לבטים קשים החליט לחצות את הקווים ולהתגייר בבית הדין של העדה החרדית.

אנטוניה פרנסיסקה נולדה לפני 37 שנה בברזיל, כיום היא עונה לשם שרה בתיה פאצער.

אמה היתה אלכוהוליסטית חסרת תקנה, ואביה היה עני מרוד. מגיל צעיר מאוד החל האב לסחור בה, והיה מוכר אותה למשפחות שונות שם היתה משמשת כשפחה, למשך תקופות ארוכות. בהמשך הגיעה לשווייץ התחתנה והתגרשה כעבור זמן קצר.

בשלב זה היא נחשפה לעולמה של חסידות ברסלב. בעקבות כך החלה לברר ולהעמיק ומכאן הגיעה ללימודי יהדות שבסופם התגיירה. כיום היא מתגוררת בארץ, עובדת בניקיון בתים ומתפרנסת בקושי.

בעשרת ימי תשובה הם נפגשו לאחר שאנשים טובים משני הצדדים התאמצו למצוא להם שידוך. ובתאריך כ"ב בחשוון הם יתחתנו בעז"ה באולם 'בנות ירושלים' בשכונת מאה שערים, בחתונה צנועה ופשוטה.

"מדובר בחתונה של חתן וכלה חסרי כל", אומר הרב דב פרנקל שלקח על עצמו לטפל במקרה ולסייע לבני הזוג. "הציבור מתבקש לסייע לבני הזוג החתן והכלה, ולקיים בתרומה אחת מצוות רבות, ובראשן מצוות "ואהבת את הגר", מצוות הכנסת כלה ומצוות צדקה. ובזכות המצווה יקוים בתורמים מה שהבטיח הקב"ה למסייעים לגר ליתום ולאלמנה: "אם אתה משמח את שלי – אני משמחל את שלך!".

לתרומה וסיוע לגר והגיורת המתחתנים בכ"ב בחשוון>>>

 

גרי צדק קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד