כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שבורים ומבולבלים

דמעות וכאב אחרי פטירתה של היולדת משדרות

אחרי הטרגדיה המזעזעת בשדרות – דמעות וכאב נורא בביתה של היולדת הצעירה שרה אלינור דדון ע"ה, שהתמוטטה לאחר לידת בנה השישי ונפטרה • הטיפול בתינוק אורי מתבצע על ידי קרובת משפחה שלא מפסיקה לבכות • שישה יתומים ואלמן שבור ומבולבל

דמעות וכאב אחרי פטירתה של היולדת משדרות
ברית היתום צילום: באדיבות המצלם

הסיפור הנורא של משפחת דדון לא מפסיק להדהד בחללה של העיר שדרות. תינוק בן שבועיים שאיבד את אמו, זה לא מקרה שגרתי, ושישה יתומים שהגדול מביניהם רק בן עשר, זה לא דבר שהקהילה יכולה לעבור עליו לסדר היום כאילו לא אירע דבר.

לחצו כאן כדי לתרום למשפחה האומללה>>>

"זה תפס אותנו מאוד חזק", מספרת אחת מחברות הקהילה בעיר. "קודם כל שרה אלינור ע"ה היתה דמות מאוד מוכרת ואהודה, היא מאוד חסרה לנו. זה לא יאומן, היא היתה בשיא פריחתה, פתאום ככה נקטפה בדמי ימיה. זה גם גורם לכל אחת לחשוב על עצמה, מי יודע מה יקרה איתי מחר. ה' ירחם!

"אבל יותר מזה הדאגה לילדים. זה נורא! שישה יתומים... אני הולכת לשם כל יום, מחבקת את הילדים. אומרת להם, אין כמו חיבוק של אמא, אבל גם חברה של אמא זה גם משהו...".

לדבריה, התינוק הרך, אורי, הפך לדמות המפורסמת ביותר בעיר. "כל הזמן אנחנו מדבורת עליו. איזה מסכן... ילד כזה קטן בלי אמא. הוא בקושי הספיק להרגיש את אמ שלו, בקושי הספיק לשמוע את הקול שלה. עד שהיא היתה מסוגלת לשיר לו שיר ערש, אחרי שהתאוששה מהלידה, היא נפטרה בחטף...".

ההערכה היא שהתקף אפילפסיה הוא זה שגרם ליולדת הצעירה ליפול, ולאבד את ההכרה לזמן קצר, אלא שבזמן זה היא נחנקה למוות רח"ל.

האלמן, יוסף דדון, היה עובד בעבר במפעל של שטראוס באזור התעשייה של העיר, אבל רעייתו ביקשה ממנו שיעזוב את העבודה וישקיע את כל כוחותיו בלימוד התורה. יוסף אכן שמע בקול שרה אלינור אשתו, ומאז קבע את מושבו בבית המדרש: "זאת היתה בקשה", הוא אומר, "עכשיו היא הפכה לצוואה...".

בבית המשפחה שורר מחסור תמידי, וכעת החמיר המצב מאוד. האב זקוק לעזרה רבה בגידול הילדים, כביסות, ניקיונות, שמרטפות, שיעורי בית, בישולים וכל מה שעושה עקרת בית באופן יומיומי, כל אלו הפכו למעמסה כבדה מאוד על צוואריו של אברך הכולל.

"הכוחות שלנו מוגבלים", מודה איש חסד משדרות שניסה לגייס עזרה עבור המשפחה, "הקהילה כאן לא עשירה, בלשון המעטה, זאת עיר שנמצאת בתחתית המדרג הסוציואקונומי של מדינת ישראל, וכדי שנוכל לתת למשפחה את המינימום ההכרחי, אנחנו חייבים עזרה מבחוץ, וזקוקים נואשות לתמיכה כספית שתגיע מיהודים טובים בכל רחבי הארץ".

כדי לתרום ליתומיה של היולדת הצעירה שרה אלינור דדון ע"ה>>>

קופת העיר דדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד