י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האם רחוב הקבלן יוחלף להרב עובדיה יוסף?

אחד מבני משפחת יוסף שוחח עם בכיר בעירייה: המטרה להכריז על שינוי שם הרחוב כבר בתום ה'שלושים' • אך ישנה בעיה חוקית: "ניתן להנציח רק לאחר שחלפו שנתיים מאז נפטר האיש שעל שמו הרחוב" • נוהל מיוחד מאפשר לקצר הליכים כשמדובר באישיות חשובה • בכיר העירייה: "ברקת יעשה כל מאמץ להנציח כראוי את פועלו הגדול של מרן"

האם רחוב הקבלן יוחלף להרב עובדיה יוסף?
פלאש

לאחר שסייעה להקים את אוהל האבלים הענק מול בית הגר"ע ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף, ממשיכה עיריית ירושלים במאמצים להנציח את זכרו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

ראש העיר ניר ברקת כתב בדף הפייסבוק שלו: "בחודשים הקרובים העירייה תפעל להנציח כראוי את פועלו הגדול של מרן בעיר ירושלים בה פעל וחי".

המשפטים הללו היוו כר לשמועה, לפיה ישונה שמו של רחוב הקבלן לרחוב הרב עובדיה יוסף.

בשיחה עם גורמים בכירים בעיריית ירושלים הם מאשרים, כי הוא אכן יעשה כל שביכולתו כדי להנציח את זכרו של נשיא מועצת החכמים, אך לגבי שינוי שם של רחוב, "אין אפשרות חוקית לבצע זאת, אלא לאחר שחלפו שנתיים מאז נפטר האיש שעל שמו נקרא הרחוב. גם אז צריכה ועדת השמות של העיריה לאשר זאת".

יחד עם זאת, לפי אותו בכיר, "יש נוהל מיוחד לפיו כאשר מדובר באישים מיוחדים, יש אפשרות לקצר את ההליך, וכבר היו תקדימים - ולכן ראש העיר יעשה כל מאמץ להנציח כראוי את פועלו הגדול של מרן".

מאחורי הקלעים בוצעה שיחה מצד אחד מבני המשפחה עם בכיר בעירייה, כדי לבדוק את הנושא, במטרה להכריז על שינוי שם הרחוב כבר בתום ה'שלושים' לפטירת הרב, אך במהלך השיחה הוסבר לו על הבעיה החוקית.

כך או כך, יתכן שהכרזה תתבצע בכל מקרה, הגם שהשינוי בפועל יתרחש רק בעוד מספר חודשים.
רחוב הקבלן הרב עובדיה יוסף ניר ברקת הנצחה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד