כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האתגר הראשון?

בהתיישבות דורשים מהסיעות: קיום הסכם אביתר

כמעט כשנה לסיום הסקר על אדמות הישוב, ראשי אביתר החלו בפניות לסיעות הקואליציה העתידית כדי לוודא שהם יאפשרו את הקמת הישוב - ואף ידרשו זאת בהסכמים הקואליציוניים | ביישוב מזכירים שנתניהו הבטיח לעשות זאת: "מצפים שהממשלה תעשה את זה כדבר הראשון"

בהתיישבות דורשים מהסיעות: קיום הסכם אביתר
מתנחלים לצד חיילים באביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

שיחות המשא ומתן הקואליציוני החלו היום (ראשון) באופן רשמי ומלבד ההכנות של המפלגות, ישנם גם את ההכנות של פעילים וארגונים חוץ-פרלמנטריים בימין כדי לוודא על דברים אידיאולוגיים שייכנסו.

אחד מהנושאים הוא קיום ההסכם עם הישוב אביתר, הסכם שנחתם בממשלה הקודמת וטרם בוצע. מובילי המאבק לקיום ההסכם החלו בפניות למפלגות בגוש הימין כדי לשבת או לשוחח עם נציגיהן בחשיבות קיום ההסכם.

פניות מטעם הועברו למפלגות הליכוד, עוצמה יהודית, הציונות הדתית ובהמשך גם לש"ס וליהדות התורה - כשהמטרה היא שקיום ההסכם יהיה בהסכמים הקואליציוניים, לאחר שיציגו את השתלשלות הדברים. "שמחים מאוד שקמה ממשלת ימין. הציבור הימני אמר את דברו בצורה ברורה", אומר צבי אלימלך, יו"ר תנועת 'נחלה' שהובילה את המאבק.

"הדבר שמסמן את ההתחלה חדשה זה הנושא של אביתר, שנתניהו אמר שהוא יעשה את זה", הוא מזכיר את ההתחייבות של נתניהו בשבוע שלפני הבחירות. "מצפים שהממשלה תעשה כדבר ראשון. אנחנו פונים לכל הגורמים של הממשלה החדשה, ומאמינים שהדבר הולך לקרות בקרוב", הוסיף.

תושבי אביתרתושבי אביתר
תושבי אביתר בהצבעה על ההסכם עם אביתר, לפני כשנה וחצי. ההסכם יקוים?

למעשה, מה שנותר הוא ששר הביטחון הבא, שיכנס במקומו של גנץ, יבצע את ההכרזה בפועל לאחר שלפני כבר שנה הסתיים הסקר על האדמות הישוב, שהראה שיש מעל 60 דונם שהן לא אדמות פרטיות.

לפי ההסכם, אחרי ההכרזה צריך להוציא צו תכנון מיוחד שיאפשר את הקמת הישיבה שהובטחה ומגורים למספר משפחות במקום. בישוב מציינים שזה החלטה שיכולה לקחת תוך שעות בודדות, ולכן כאמור החלו בהצפת הנושא לראשי הקואליציה הבאה כשיחות ועידה בנושא צפויות להיות בימים הקרובים.

כזכור, לפני כשנה וחצי, במהלך פרעות תשפ"א, קבוצת מתיישבים התיישבה בשטח שנקרא "אביתר" והקימה ממש ישוב. בממשלה הקודמת רצו להימנע מפינוי, וחתמו עם התושבים על ההסכם לפיו הם יתפנו מרצון ואם יתגלה שהאדמות הן אדמות מדינה הם יוכלו לחזור בתהליך - אלא שעד כה המדינה לא מילאה את התחייבותה.

אביתר בלוק הימין התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד