א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לחץ דמוקרטי

חבר הקונגרס רוצה למחוק לסאטמר חוב עתק

לחץ גדול אצל הדמוקרטים בבחירות אמצע הקדנציה: ביום שלישי הקרוב ארה"ב בוחרת את המועמדים שלה לקונגרס ולסנאט, והקרב על כל קול נמשך. חבר בבית הנבחרים, מהבכירים ביותר אצל הדמוקרטים, מנסה להזרים מימון פדרלי של 94 מיליון דולר לקרית יואל. בתמורה לבחירה בו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שאט די דאט

חבר הקונגרס הדמוקרט שון פטריק מלוני, שנאבק בטירוף במרוץ קשה למושב בקונגרס, מנסה לשכנע את חסידי סאטמר פלג המהר"א להצביע עבורו. מלוני, חבר בבית הנבחרים, מהבכירים ביותר, מנסה להזרים מימון פדרלי של 94 מיליון דולר לקרית יואל. במכתב שהגיע לידי ה'וושינגטון טיימס', ביקש מלוני מבכירי מדינת ניו יורק לוותר על החוב של חסידות סאטמר בגין פרויקט מים ענק.

במכתב לוחץ חבר הקונגרס במחלקת הבריאות של ניו יורק למחוק את החוב שנוצר עבור פרויקט מים בסכום של 94 מיליון דולר. מלוני נמצא כעת בקרב סוער נגד הרפובליקני מייק לולר, לולר הוא חבר קרוב של הקהילה החרדית במונסי. מלוני עומד בראש מבצע מסע הבחירות של הדמוקרטים בבית הנבחרים, אשר הפסד לרפובליקנים יהפוך למשפיל במיוחד.

קריית יואל שווה כ-10,000 קולות בבחירות ביום שלישי הקרוב. בנוסף לקונגרס יש גם בחירות לתפקיד המושל של ניו יורק. האדמו"ר מסאטמר פלג מהר"א, תומך במושלת הנוכחית קתי הוצ'ול, בעוד רבנים ואדמו"רים אחרים תומכים במועמד הרפובליקני, לי זלדין.

קרית יואל השלימה פרויקט צנרת באורך כמה קילומטרים כדי לחבר את עצמה למערכת של ניו יורק. "הפרויקט שלהם חשוב ביותר לתושבי המקום ויש לזה פוטנציאל לעזור לקהילות רבות באזור, לתת גישה טובה יותר למי שתייה נקיים", נכתב במכתב. "אנו מבקשים את התחייבותכם הנחרצת שמדינת ניו יורק תיתן התייחסות מלאה והוגנת לבקשות אלו אשר ירחיבו את הגישה למי שתייה נקיים".

המרוץ של מלוני למחוז ה-17 של ניו יורק, הוא כל כך מכריע לדמוקרטים, שאפילו הנשיא ביידן נכנס לסייע. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני כשבועיים התקשר הנשיא ביידן אישית לאדמו"ר מסקווירא וביקש ממנו את תמיכת החסידים בבחירות אמצע הקדנציה הקרובות, במיוחד בשון פטריק מלוני.

סאטמר לי זלדין קתי הוצ'ול שון פטריק מלוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד