כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"להבין את כאבו של האחר"

במימון ממשלת גרמניה: אירוע המשווה בין השואה 'לנכבה'

קרן מפלגתית במימון ממשלת גרמניה, תקיים אירוע המשווה בין השואה 'לנכבה'. מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו המתכננת לקיים מחאה בנושא, מסר בתגובה: "הממשלה החדשה חייבת לקיים הערכה מחדש של היחסים עם גרמניה"

במימון ממשלת גרמניה: אירוע המשווה בין השואה 'לנכבה'
אנדרטת השואה בברלין צילום: Pixabay

"השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית" - זוהי כותרתו של אירוע אשר יתקיים ביום רביעי הקרוב במכון גתה בת"א, בחסות הקרן הפוליטית הגרמנית "רוזה לוקסמבורג', המייצגת את מפלגת 'די לינקה' וממומנת בידי ממשלת גרמניה. גם מכון גתה הוא מכון של ממשלת גרמניה ללימודי גרמנית ברחבי העולם.

"בתיאור הכנס נכתב: כמעט 75 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל, הזיכרון נותר שטח שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית. היהודים מתמקדים בשואה, ואילו הפלסטינים מתמקדים בשנה הגורלית 1948, שבה מאות אלפים מהם היו קורבנות של בריחה וגירוש בידי לוחמים יהודים, שנה המכונה בערבית ה"נכבה" (אסון)".

בתגובה מסר מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו', מחבר הספר 'מדינה למכירה' החושף את עומק מעורבות והשפעת המדינות הזרות על הנעשה בישראל: "הממשלה החדשה חייבת לבצע הערכה מחדש של היחסים עם ממשלת גרמניה. אנו מודים לגרמנים על הסיוע הבטחוני אך לא ייתכן שבאותה נשימה גרמניה תקדם בגופים ממומנים ע"י הממשל הפדרלי, נרטיב של נכבה ושואה. זהו דבר שחייב להיפסק, ומצטרף להתערבות בהוראות הפתיחה באש, מימון ארגונים אנטי ציוניים שרודפים את חיילי צה"ל ועוד. שימו לזה סוף".

מירב חג'אג' מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות אשר ישתתפו במחאה, מסרה: "ממשלת גרמניה מבזה את זיכרון השואה. ומבזה את חללי צה"ל והמשפחות השכולות. הנכבה היא מושג מומצא שמטרתו לשלול את קיומה של מדינת ישראל. שילמנו מחיר כבד ביותר בהגנה על המדינה הזו, ממשלת גרמניה חייבת לעצור את החתירה תחת קיום המדינה".

מלחמת העולם השניה קום המדינה נכבה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד