כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כשלון חרוץ

רוסיה שוקלת לסגת מחרסון | זלנסקי: "ייתכן שזו מלכודת"

סגן המושל של מחוז חרסון, שמונה לתפקיד על ידי המשטר הרוסי, מזהיר בימים האחרונים את תושבי מחוז חרסון, כי ייתכן ורוסיה תיסוג בקרוב מהמחוז, והדבר יהיה בגדר "אסון לאזור". הניסיון של פוטין להכניס לשדה הקרב עוד 300 אלף מגויסים נחל כשלון חרוץ

רוסיה שוקלת לסגת מחרסון | זלנסקי: "ייתכן שזו מלכודת"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

סגן המושל של מחוז חרסון, אומר כי התושבים חייבים להתפנות מהאזור מהר ככל הניתן, כדי שלא יינזקו עם הגעת הכוחות האוקראינים. אבל למרות שברוסיה מנסים להעביר מסרים לפיהם מתכוון הצבא הרוסי לסגת מהמחוז הכבוש, נשיא אוקראינה זלנסקי לא ממהר להתלהב ומזהיר שייתכן ומדובר במלכודת.

בכירים אוקראינים מסבירים כי ממידע שיש בידם עולה שרוסיה ממשיכה בפעילות מואצת של פינוי אזרחים מחרסון, ולצד זה כוחות הצבא הרוסי משתלטים על דירות שפונו. "זה נראה שהם מתכוננים לקרב ממושך מבית לבית ומכינים את הקרקע לקראת הגעת הכוחות האוקראינים", הם טוענים.

לעת עתה נראה שלאוקראינה אין כוונה להאיץ את הניסיון לשחרר את חרסון, ולאחר שהצליחו לפגוע בצורה משמעותית ביכולת של הצבא הרוסי להעביר ציוד ואספקה אל המחוז, ממתינים האוקראינים לשעת הכושר כדי לצאת למתקפה רחבה כפי שעשו במחוז חרקוב.

במקביל התפרסמה אתמול הערכת מצב של המודיעין הבריטי לגבי הלחימה באוקראינה. על פי הערכת המצב המעודכנת, הניסיון של פוטין להכניס לשדה הקרב עוד 300 אלף מגויסים לפי הגרסה הרשמית, וקרוב למיליון מגויסים חדשים לפי דיווחים לא רשמיים – נחל כשלון חרוץ.

בהערכת המצב נטען כי החיילים החדשים אך בקושי משפיעים על המערכה, וזאת משום שהם חסרי ניסיון צבאי, וגם לא עברו הכשרה לפני הטלתם אל שדה הקרב. הבריטים טוענים כי רק מיעוט מהחיילים הרוסים עוברים הכשרה, וגם הם מקבלים הדרכה בסיסית עם אימונים דלילים ומועטים שאינם מספיקים כדי להפוך אותם לכוח לוחם בעל משמעות.

להערכת הבריטים, הסיבה לכך שרוסיה אינה מכשירה את המגויסים החדשים נובעת בעיקר מהעובדה שאין לה קצינים שמסוגלים להדריך. זאת לאחר שכל קציני ההדרכה המנוסים, או לפחות רובם, נשלחו לאוקראינה כדי לפקד על הכוחות, וחלקם נהרגו או נפצעו, כשהאחרים נחוצים להמשך הפיקוד על הכוחות בחזית, שגם כך סובלים ממחוסר במפקדים בעלי ניסיון שיוכלו לקבוע יעדים ולהתנהל בצורה צבאית סבירה.

חרסון מלכודת ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד