י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
יעבדו בדרכים עקיפות

השגריר לשעבר: "לא סביר שממשל ביידן יעבוד עם בן-גביר וסמוטריץ"

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, אומר כי לא סביר שהממשל האמריקאי יעבוד עם בן גביר וסמוטריץ. לדבריו יתכן והממשל ימצא דרכים לעקוף אותם אם יאלץ לשתף פעולה איתם. שפירו כיהן כשגריר ארה"ב בישראל תחת הנשיא אובמה בין השנים 2011 עד 2017

השגריר לשעבר: "לא סביר שממשל ביידן יעבוד עם בן-גביר וסמוטריץ"

שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, דן שפירו, אמר כי הוא סבור ש"לא סביר שממשלת ביידן יתקשר ישירות עם איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' ממפלגת הציונות הדתית של ישראל אם יקבלו תיקים בממשלה בראשות בנימין נתניהו".

"אני בספק רב אם המינהל יעבוד עם בן גביר, בוודאי, וכנראה שגם עם סמוטריץ'. הם תומכים במדיניות גזענית וקנאית, הם עוסקים בהסתה אנטי-ערבית", אמר שפירו. "וזה לא עולה בקנה אחד עם ההגנה החזקה של הנשיא ביידן על ערכים דמוקרטיים גלובליים שתמיד היו משותפים גם לערכים ישראליים".

למרות זאת, שפירו מאמין כי היחסים החזקים בין ממשלות ארה"ב וישראל לא יפגעו. הוא אמר לאתר ה'אלגמיינר': "הנשיא ביידן ונתניהו מכירים היטב אחד את השני והם בהחלט יוכלו לעבוד יחד, וארה"ב צריכה תמיד לעבוד עם ממשלת ישראל על אינטרסים הדדיים. ואי אפשר לערער על המחויבות של ביידן לביטחון ישראל והכבוד שלו לדמוקרטיה שלה", אמר

לשאלה כיצד תוכל ארה"ב להמשיך בתיאום ביטחוני מבלי לתקשר עם השרים האחראים על אותם תיקים, אמר שפירו כי ארה"ב וישראל יוכלו למצוא דרכים לעקיפת הבעיה. "אם ארה"ב לא תעבוד עם סמוטריץ' ובן גביר, ואם הם יהיו שרים שתיקיהם כרוכים בתיאום הדוק עם ארה"ב, התיאום הזה יצטרך להתבצע באמצעות אחרים", אמר. "ברור שקואליציה שלא תכלול אותם תעזור להימנע מהשיבושים האלה, וזה משהו שנתניהו כנראה צריך לקחת בחשבון".

שפירו כיהן כשגריר ארה"ב בישראל תחת הנשיא אובמה בין השנים 2011 עד 2017. שפירו התייחס לדבריו של נתניהו לגבי הסכם הגז עם לבנון. "הייתי מצפה שההסכם הימי בין ישראל ללבנון יחזיק מעמד, זה הוסכם על ידי ממשלות של שתי המדינות עם מסמכים של ארצות הברית. יש לזה תמיכה בינלאומית רחבה, ההסכם מבטיח את דרישות הביטחון של ישראל, מספק לה את חלקה בהכנסות משדה גז, עוזרת ללבנון להזרים גז בעיצומו של המשבר הכלכלי שלה, ומגבילה את פוטנציאל הסכסוך במזרח הים התיכון. אז אני חושב שההיגיון של ההסכם יחזיק מעמד".

דן שפירו בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד