כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

משפחת גליק במסיבת הודיה

ישראל ומיכל גליק, תושבי היישוב פסגות, ערכו מסיבת הודיה על נס ההצלה שחוו עם בתם הבכורה נועם

ליל האירוע. צילום: תצפית
ליל האירוע. צילום: תצפית

בסוף השבוע האחרון, ערכו ישראל ומיכל גליק, תושבי היישוב פסגות, מסיבת הודיה לה' על נס ההצלה שחוו עם בתם הבכורה נועם, שנצלה מידיו של מחבל ארור , ואת ההצלה המשפחתית מאסון כבד שביקש הלה להמיט עליהם והיה עלול להתרחש אילו היה חודר אל תוך הבית.

כזכור, הסיפור ארע במוצאי השבת הקודמת. האב ישראל הדגיש, כי רק בנס הסתיים האירוע בלי אבדות בנפש. לדדבריו, המשפחה נמצאת בהתרוממות רוח גדולה, שכן הם קלטו מה קרה בפועל, ומה היה צפוי לקרות אלמלא הנס. "נועם חזרה הביתה מפעילות בסניף, והסיטה את הפיגוע מהמשפחה- כלפיה. היא גרמה למחבל לעסוק בה, במקום ביתר בני המשפחה. נועם התעשתה במהירות , ותחת ההלם שהיה אמור מטבע הדברים לפקוד אותו, נתנה צרחת 'הצילו' , שלמעשה הבהילה את המחבל , גרמה לו לבהלה והוא קפץ מהמרפסת ונעלם".

הפצועה, שאושפזה למשך שלושה ימים במרכז הרפואי 'שערי צדק', נותחה ושוחררה לביתה. חברותיה, קדמו את פניה בפרחים ובבלונים.

האב לא חדל להתרגש: "בסיפור שלנו יש הרבה חסדי שמים וסייעתא דשמיא. העובדה שהמחבל לא הצליח להכנס הביתה ולבצע את זממו, אלא נס על נפשו. הפגיעה של נועם מהירי לא נתפסת, שכן הוא ירה עליה שלושה כדורים ממרחק של מטר בלבד! יש חור בכתף שמאל ופגיעה בתנוך האוזן. אבל הכדור פגע במקום קריטי, הקליע ניווט בין העורק המרכזי, קנה הנשימה וצומת העצבים ולא פגע בהם. הבדל של סנטימטר, היה חורץ את חייה לשבט. קיבלנו את חייה וחיי המשפחה מחדש".

גם האמא הגב' מיכל, העלתה על נס את עוז רוחה של הבת, שעוד ייקח זמן עד שתחלים לחלוטין ותתאושש לגמרי מהאירוע. גם במובן הפיזי וגם בהיבט הנפשי. זו טראומה קשה. יש לה חתך גדול בצוואר, תפרים ולק שעדיין נותר פתוח לניקוז הנוזלים. היא גם מטופלת עדיין בתרופות, אבל ברוך ה', מצבה משתפר.

"מרגע שההתרחשות ארעה ועד לרגע זה, הילדה שלנו לא מפסיקה להדהים אותנו. תוך כדי הפיגוע, היא שכבה סלון ושתתה דם בכמויות, ראיתי וחשבתי לעצמי בבעתה , מי יודע אם היא תצליח לשרוד זאת. אבל היא שמרה על קור רוח כבוגרת, בצורה יוצאת מן הכלל. היא בסך הכל ילדה בכיתה ד'. למרות הכאבים העזים, היא שיתפה פעולה עם הצוות הרפואי שהגיע לטפל בה ועם גורמי הבטחון שתחקרו אותה, והצליחה לתאר בפרוטרוט את כל מה שארע".

משפחת גליק מוסיפה, כי ביטחונם האישי לא התערער כתוצאה מחדירת המחבל, והם סומכים על שומר ישראל ועל כוחות הביטחון, שיעשו הכל כדי שאירוע דומה לא יישנה. הדבר בא לידי ביטוי, באלמנטים שונים של מיגון, כדי להגביר את הביטחון הפיזי. "המחבל לא בא לפגוע דווקא בילדה שלנו. הוא רצה לרצוח יהודים באשר הם ולכן יש לבחון זאת בפרספקטיבה לאומית".
גליק טרור פסגות שבעה הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד