כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחרי עשרות שנים

רינה מצליח פורשת: "המקצוע נצבע בצבעים של כאב"

העיתונאית רינה מצליח מודיעה כי היא פורשת מחברת החדשות לאחר עשרות שנות עבודה. "למדתי בשנים האחרונות שיש בארץ שני מחנות פוליטיים. אחד שרוצה באופן אקטיבי לפגוע בעיתונות החופשית והעצמאית, והשני במקרה הטוב 'לא עוסק בזה' ובמקרה הפחות טוב מנסה לסתום את הפה לעיתונאים מהמחנה הנגדי"

רינה מצליח פורשת: "המקצוע נצבע בצבעים של כאב"
אולפן חדשות. אילוסטרציה צילום: יצחק הררי, פלאש 90

העיתונאית הוותיקה של חברת החדשות של ערוץ 12, רינה מצליח, מודיעה היום (ראשון) על פרישתה מהתקשורת. במכתב שפרסמה היא מזכירה את שנותיה הרבות במקצוע ומבכה על מה שנהיה לדבריה מהתקשורת בימים אלו.

"אני כבר כמעט 40 שנה עיתונאית, צמודה לביפר ואחר כך לסמסים לווטסאפ ולטוויטר. בכל חיי הבוגרים לא עשיתי שום דבר חוץ מלהיות עיתונאית", היא כותבת. "במשך שנים המקצוע הזה הגדיר אותי ונהניתי מכל רגע. שידרתי מפריז וגם מרומא, מחברון ומרמאללה, מרבת עמון, מקהיר וגם מטוניס. הייתי בג׳נין ובשכם, הייתי העיתונאית הישראלית הראשונה שהגיעה לפטרה, וכן שידרתי גם ממגרשים, כמו ימק״א ווסרמיל.

לדבריה, "הגשמתי חלומות שלא העזתי לחלום. שברתי גם כמה תקרות זכוכית. אבל זהו, הגיע הזמן להיפרד. אני מרגישה שאני צריכה מנוחה. עייפתי גם, ואולי בעיקר, מתחום הסיקור שלי: הפוליטיקה. אני כבר לא מתרגשת להגיע לכנסת ולא ממש מתרגשת לראיין עוד שר ועוד חבר כנסת".

"לפני שנתיים בערך", מזכירה מצליח, "עברתי מתקפה אישית קשה מאוד. חשבתי שהתגברתי עליה. לא נבהלתי ממכתבי האיום על חיי, וניקיתי את הפלאפון מאלפי הודעות השטנה שהופנו גם להוריי האהובים ז״ל. אבל עם הזמן הבנתי שבכל זאת נותרה בי צלקת קשה.

"התוקפים, שהיו מאורגנים והופעלו על ידי כוחות פוליטיים, לא הפחידו אותי. המשכתי לומר את דעתי, אבל משהו בי נשבר. המקצוע שהיה אהבת חיי נצבע בצבעים של כאב. התשוקה שלי נדדה למקומות אחרים".

מצליח מתייחסת למצב הפוליטי בישראל וכותבת: "אז למה אני מודאגת? למדתי בשנים האחרונות שיש בארץ שני מחנות פוליטיים. אחד שרוצה באופן
אקטיבי לפגוע בעיתונות החופשית והעצמאית, והשני במקרה הטוב ״לא עוסק בזה״ ובמקרה הפחות טוב מנסה לסתום את הפה לעיתונאים מהמחנה הנגדי.
אז המקצוע שלכם, חבריי היקרים, הוא עיתונות - אבל השליחות שלכם היא לשמור על חופש העיתונות וחופש הביטוי".

למצליח מיוחסות לא פעם אמירות בוטות נגד הציבור החרדי. "רוב הציבור החרדי לא נשמע להוראות משרד הבריאות", תקפה והכלילה מצליח בתוקפת הקורונה.

עוד אמרה: "פקידי מס הכנסה שנכנסים לעסקים בבני ברק ובירושלים יוצאים משם בליווי ניידות כי התושבים תוקפים אותם".

 

רינה מצליח חדשות 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד