כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מפחדים רק מאלוקים"

בשייח ג'ראח חוששים מבן גביר? כתב 'בחדרי' יצא לבדוק

בזמן 'שומר חומות' שכונת 'שייח ג'ראח' הירושלמית בערה; חה"כ בן גביר הקים את לשכתו בשכונה ופינה אותה לבקשת נתניהו. בחודשים האחרונים שוב הקים את לשכתו בשכונה והיא עדיין ניצבת שם. כתב 'בחדרי' יצא למקום ושאל את התושבים הערבים אם חוששים כעת מההישג של בן גביר בבחירות שיכניס אותו לשולחן הממשלה

בשייח ג'ראח חוששים מבן גביר? כתב 'בחדרי' יצא לבדוק
בן גביר בשייח ג'ראח צילום: ישי ירושלמי

כתב ב'בחדרי' חזר לשכונת 'שייח ג'ראח' בירושלים שהייתה מוקד האירועים במבצע 'שומר החומות', ושאל את התושבים אם הם חוששים מבן גביר בעקבות ההישג שהביא בבחירות, שיסדר לו תפקיד בכיר בממשלה.

כזכור, שכונת 'שייח ג'ראח' בבירה שבפי היהודים נקראת שכונת שמעון הצדיק, ע"ש ציון שמעון הצדיק השוכן במקום, הייתה מוקד האירועים בזמן אירועי שומר החומות, אז חה"כ בן גביר אף הקים את לשכתו בשכונה ובמקום התרחשו עימותים קשים מאוד שכללו ירי ובקבוקי תבערה במשך ימים ארוכים. לבסוף, ראש הממשלה נתניהו נאלץ להתערב ודרש מבן גביר שיפנה את לשכתו משייח ג'ראח - וכך נעשה.

בחודשים האחרונים, לקראת הבחירות, חה"כ בן גביר הציב פעם נוספת לשכה מאולתרת בתוך השכונה, זאת בעקבות מס' אירועי הצתות והשלכת בקבוקי תבערה על ביתו של תושב המקום טל יושביייב. בהתחלה הלשכה הייתה מאוישת בשעות היום, לאחר מכן התקיימו בה רק ישיבות סיעה, וכיום אינה מאוישת כלל מלבד שלט, כיסא בודד שולחן ואוהל ריק.

כיום, עם היוודע תוצאות הבחירות וההישג הגדול של חה"כ בן גביר ולפי מה שנראה כרגע הוא עשוי לקבל את תיק המשרד לביטחון פנים, כתב 'בחדרי חרדים' חזר לשכונה ושוחח עם התושבים הערבים בניסיון לבדוק אם יש בקרבם חשש מניצחונו של בן גביר ומכך שעשוי להתמנות לשר ואולי שר לבט"פ.

תושב השכונה, מחמוד, שאף נולד בה בשנת 1965, אומר לנו כי אין לו מה לפחד מעלייתו של בן גביר, מבחינתו כולם אותו הדבר, ולא משנה לו מי שר הביטחון פנים ומי חוץ. עוד אומר מחמוד: "גם אם בן גביר יהיה ראש ממשלה לא אפחד ממנו, כי אני גר בבית שלי ואיש לא יכול להזיז אותי ומי שינסה להזיז אותי מבחינתי הוא אויב ולא משנה אם זה יהודי או ערבי, מאידך הבית שלי פתוח לכולם לרווחה יהודים וערבים".

כתב 'בחדרי' בלשכת איתמר בן גביר בשייח ג'ראח

לשאלה האם יש שיח בשכונה על נצחונו של בן גביר, עונה מחמוד: "בוודאי שיש שיח בשכונה על עלייתו של בן גביר ועל כך שיש לו היום יותר כוח ואולי יכול להזיק אבל לא מפחדים".

תושב נוסף של השכונה, העונה לשם איברהים, שאף הוא נולד בשכונה, אומר: "אין לנו שום סיבה לפחד, בן גביר יישאר עם המחשבות שלו לעצמו וזה לא מפחיד אותנו, בנוסף הוא לא יכול לעשות לנו שום דבר, אין בנו שום פחד, אנחנו מפחדים רק מאלוקים ומה שנגזר מלמעלה זה מה שיקרה".

שייח ג'ראח איתמר בן גביר מהומות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד