ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בחיפה עוד לא החליטו במי יתמכו

יהדות התורה וש"ס עוד לא החליטו במי לתמוך לראשות העיר • מתלוננות: "למרות הגידול העירייה מפלה את החרדים"

כנס בחירות חיפה
כנס בחירות חיפה

המתמודדים השונים לראשות עירית חיפה היו שמחים לדעת במי תומכות יהדות התורה וש"ס לראשות העיר, אלא שמתברר שהאחרונות עדיין לא החליטו.

בחיפה רצה מפלגת שס"ג המאחדת את כל הסיעות החרדיות והדתיות בעיר. במטה הרשימה המאוחדת מבהירים: "אנחנו לא בכיס של אף אחד". וכי, "כל הניסיונות לתקוע טריז בין הקהילות החרדיות בחיפה נועדו לכישלון".

לדברי חבר המועצה מיכי אלפר מ'דגל התורה', "יונה יהב ומתמודדים אחרים מבקשים את תמיכתנו ביודעם שמדובר בכוח אלקטוראלי גדול ומאורגן. אין לנו דרישות חריגות. אנחנו אומרים בפה מלא: 'תנו לנו את מה שכולם מקבלים. תנו לנו את מה שמגיע לנו לפי החוק'. הציבור החרדי והדתי בחיפה לא מקבל את מה שמקבלים כל האחרים. השכונות בהן מתגוררים המצביעים שלנו לא מקבלות את המינימום שמגיע להן לפי הקריטריונים. מי שיסכים להתחייב לכך, יקבל את תמיכתנו".

פעילים במטה שס"ג טוענים כי למרות הגידול המשמעותי במספר המשפחות הדתיות והחרדיות בעיר, העירייה כלל לא מעניקה לאוכלוסייה הזו את מה שמגיע לה.

"יש כאן אפליה ברורה בין שכונת הדר ושכונות נוספות בהן מתגוררת אוכלוסייה כזו, לחלקים אחרים בעיר. זה בא לידי ביטוי בהכל. בחינוך. בתעסוקה. בתשתיות. בתרבות ואפילו ברווחה. הגיע הזמן לעשות לזה סוף וזו הסיבה שכל הסיעות התאחדו ברשימה אחת. כדי להוות כוח משמעותי שיעמוד על זכויות הציבור".

כך או כך, טרם נתקבלה החלטה מיהו המועמד שיזכה לתמיכתה של הרשימה המאוחדת. אלפר אומר כי "מי שרוצה את תמיכתנו צריך לשבת איתנו יחד כאחד ולהתחייב לתת לציבור שלנו את מה שמגיע לו. לא הודענו על תמיכה באף אחד וכל מי שמפזר שמועות לפיהן אנחנו תומכים בו, משלה את עצמו. אם יש מישהו פרטי שנפגש מטעם גוף כזה או אחר, הוא לבטח לא יכול להבטיח אפילו את תמיכת הציבור שהוא מייצג במועמד כלשהו. על כל אחד מהמעוניינים בתמיכתנו לשבת עם כולנו יחד".
חיפה צפון יונה יהב בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד