כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ביום הזיכרון לרצח רבין

סמוטריץ' האשים את שירותי הביטחון: "עודדו את הרוצח לבצע"

במהלך כינוס מליאת הכנסת לציון יום הרצחו של רה"מ לשעבר יצחק רבין, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ביקש להיות שותף לזיכרון, תוך שהוא תוקף על כך שהימין הואשם בשותפות לרצח במשך השנים - ואף טוען שלמערכת הביטחוון היה חלק בכך | בכירים בשב"כ תקפו: "יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני"

סמוטריץ' האשים את שירותי הביטחון: "עודדו את הרוצח לבצע"
סמוטריץ בכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

האמירה שעוררה סערה: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' האשים הערב (ראשון) את מערכת הביטחון בין האחראים להירצחו של רה"מ יצחק רבין, בשב"כ מיהרו לגנות. הח"כ, בתגובה, סירב להתנער וחזר על דבריו.

במהלך התכנסות מליאת הכנסת לציון זכרו של רצח רה"מ לשעבר יצחק רבין, נאם יו"ר 'הציונות הדתית' ותקף את מערכת הביטחון. בפתח דבריו אמר: "ביקשתי לנאום כדי לבקש: תנו גם לי, תנו גם לנו, להיות שותפים ליום הזה". לדבריו, אחרי הרצח "הוקם מפעל ההאשמה שגם 27 שנים אחרי מייצר עוד ועוד האשמות נגד יותר מחצי מהעם המואשם באחריות לרצח שביצע הרוצח השפל יגאל עמיר".

"במקום לנסות לחפש את המאחד, גבול שלעולם אסור לחצות אותו במדינה דמוקרטית, היום הזה הפך להיות ליום האשמות. לראש הממשלה יצחק רבין זכויות גדולות בתקומת עם ישראל בארצו.אבל הוא גם היה ראש ממשלה שהוביל את מדינת ישראל לתהליך הרסני שאותתיו ניכרים עד היום בדמות הסכמי אוסלו", הוסיף.

סמוטריץ' תקף בחריפות את מערכת הביטחון - כשטען שהיא עודדה את יגאל עמיר: "מי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו, אלא שירותי הבטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו", כך לטענתו.

בשב"כ החליטו, באופן חריג, להגיב לנאום וגורמים בארגון תקפו בתגובה: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

הח"כ לא נותר חייב והגיב: "מצער מאד שהשב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן ״שמפניה״ שביצע פרובקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך. ‏חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי", צייץ בחשבון הטוויטר.

בצלאל סמוטריץ' רצח רבין מערכת הביטחון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד