כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוששים מבן גביר

ירדן מזהירה את ישראל מפני שינוי סטטוס קוו בהר הבית

בירדן מזהירים שכל ניסיון של הממשלה הבאה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, יפגע בוודאות ביחסים בין ירדן לבין ישראל. הכוונה לאישור תפילות של יהודים באופן מאורגן בהר הבית. בירדן מקווים שראש הממשלה הבא נתניהו מודע לסכנות שבמהלכים האלה וגם לחשיבות האסטרטגית של השלום בין ישראל לירדן

ירדן מזהירה את ישראל מפני שינוי סטטוס קוו בהר הבית
בן-גביר בהר הבית צילום: מנהלת הר הבית

גורמים ירדניים בכירים מזהירים בשיחה עם 'כאן חדשות' שכל ניסיון של הממשלה הבאה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, יפגע בוודאות ביחסים בין ירדן לבין ישראל. הכוונה למשל לאישור תפילות של יהודים באופן מאורגן בהר הבית.

רועי קייס דיווח כי במהדורת החדשות של כאן 11, "גורמים ירדניים אומרים לנו שזה ייצור בעיה גדולה ולא רק במישור הירדני, אלא במישור האזורי, זה עלול להבעיר את הרחוב הערבי והמוסלמי ולפגוע ביחסים של ישראל עם עוד מדינות ערביות"

"אותם גורמים גם אומרים לנו, שאם בן גביר ימונה לשר, יעלה להר הבית ויעשה פרובוקציות, זה יהיה סיפור אחר לחלוטין ממה שהיה עד עכשיו כשהוא עלה להר הבית כחבר כנסת ויכולות להיות לכך השלכות מסוכנות". אותם גורמים מוסיפים כי הם מקווים שראש הממשלה הבא נתניהו מודע לסכנות שבמהלכים האלה וגם לחשיבות האסטרטגית של השלום בין ישראל לירדן שלה יש את הגבול הכי עם ארוך עם ישראל – שלום שכולל שיתוף פעולה הדוק בשלל תחומים כולל במישור הביטחוני והצבאי".

הר הבית איתמר בן גביר ירדן סטטוס קוו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד