כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כאב הראש החל

אלו הן הדרישות של סמוטריץ' מנתניהו: "לא מתכוון להתפשר"

בפגישת המו"מ הראשונה שהתקיימה היום בין נתניהו לסמוטריץ׳ הוא דרש רשמית את תיק הביטחון או האוצר והבהיר כי לא יתפשר | כאב הראש של נתניהו בדרך להקמת ממשלה

אלו הן הדרישות של סמוטריץ' מנתניהו: "לא מתכוון להתפשר"
נתניהו וסמוטריץ בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשעות הצהרים הגיע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ למלון 'לאונרדו' לפגישה ראשונה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לקראת פתיחת שיחות המו"מ הרשמיות, במהלך המפגש דנו גם בנושא חלוקת התיקים.

בשיחה הבהיר סמוטריץ׳ לנתניהו כי היא דורש את תיק הביטחון או האוצר וכי היא לא הולך להתפשר, רק על אחד מהם. מבחינת סמוטריץ׳ הוא ילך בנושא עד הסוף.

נתניהו מעוניין שסמוטריץ' יקבל את תפקיד שר החינוך או משרדים אחרים פחות בכירים, אותם הוא מעניין לשמור לאנשי הליכוד, כשעל תיק האוצר מתנהל קרב עיקש בתוך הליכוד כישראל כץ רואה עצמו כמועמד טבעי לתפקיד לאחר שכהונתו הקצרה נקטעה בנפילת ממשלת נתניהו-גנץ, כשעל תיק הביטחון מתמודדים יואב גלנט ואבי דיכטר מבכירי צמרת הליכוד.

סמוטריץ ונתניהו היום.

אחרי הפגישה נועד סמוטריץ׳ לפגישות נפרדות עם משה גפני ועם אריה דרעי, בעוד האחרון פועל לצד נתניהו נגד דרישת סמוטריץ' לקבל את האוצר, גפני סיכם עם סמוטריץ׳ על ציר משותף לקראת המשך שיחות המו"מ הקואליציוני.

בנוסף, כשעה קודם הפגישה שיגרו ב'ציונות הדתית' הודעה משותפת עם 'עוצמה יהודית', והודיעו כי יפעלו כבלוק משותף בשיחות המו"מ. בשיחה עם נתניהו גיבה סמוטריץ' את דרישת שותפו איתמר בן גביר לקבל את המשרד לביטחון פנים לידיו כפי שהצהיר שלושה ימים לפני הבחירות כי הוא השר המיועד לתפקיד.

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני שר האוצר משרד האוצר שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד