כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הטבח של אסד

לפחות 10 הרוגים בהפגזה על תושבי אידליב

לפחות עשרה בני אדם נהרגו כאשר כוחותיו של אסד הפגיזו מחנות פליטים מאולתרים במחוז אידליב שבשליטת המורדים. בנוסף נפצעו עשרות בני אדם. בין ההרוגים שלושה ילדים. תמונות מהזירה במחנה הראו אוהלים מפוצצים עם שברי רקטות וכתמי דם פזורים באדמה

לפחות 10 הרוגים בהפגזה על תושבי אידליב
אזרחים קוברים את ההרוגים באידליב צילום: White Helmets טוויטר

כוחותיו של אסד הפגיזו ביום ראשון אוהלים שבהם מתגוררות משפחות עקורים במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה שם יש שליטה של ​​המורדים. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, כוחות הממשלה ירו כ-30 רקטות לעבר אזורים שבשליטת המורדים, כולל מחנה מראם, והרגו לפחות עשרה בני אדם ועשרות נפצעו. בין ההרוגים שלושה ילדים.

ההגנה האזרחית של האופוזיציה הסורית, הידועה בשם 'הקסדות הלבנות', דיווחה כי בהפגזה של לפחות שישה מחנות נהרגו עשרה אנשים ונפצעו לפחות 70. תמונות מהזירה במחנה הראו אוהלים מפוצצים עם שברי רקטות וכתמי דם פזורים באדמה.

אחד מתושבי המחנה, אבו חמיד, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי אנשים התכוננו לעבודה כאשר התקיפות החלו. "הילדים פחדו והתחילו לצרוח", אמר, "לא ידענו לאן ללכת. זה לא היה רקטה אחת או שתיים, אלא לפחות 12, הרסיסים עפו מכל כיוון. לא ידענו איך להגן על עצמנו", הוסיף. המורדים מצידם השיבו אש לעבר כוחות אסד.

מחוז אידליב, מעוז המורדים הגדול האחרון בסוריה, הוא ביתם של כשלושה מיליון בני אדם, כמחציתם עקורים. מלחמת האזרחים בסוריה פרצנ במרץ 2011 ומאז גרמה למותם של מאות אלפי בני אדם, לעקירה של מחצית מאוכלוסיית המדינה לפני המלחמה, והותירה חלקים נרחבים מסוריה הרוסים. בסכסוך, רוסיה ואיראן תומכות בנשיא סוריה בשאר אל-אסד, בעוד טורקיה תומכת בכוחות האופוזיציה.

סוריה מלחמת אזרחים אידליב הקסדות הלבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד