כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יום פגישות עמוס

יום לפני חניכתו: הושחת הביתן הישראלי בוועידת האקלים

יום בלבד לפני שיחנך בידי הנשיא הרצוג והשרים הישראליים בוועידת האקלים בשארם א-שייח': הביתן הישראלי הושחת בידי אלמונים, והמשטרה בודקת את המקרה. עם זאת, היום ייפגש נשיא המדינה יצחק הרצוג עם הנשיא המצרי א-סיסי. הנשיא יוביל את המשלחת הישראלית לוועידת האקלים שנפתחה השבוע בשארם א-שייח'

הנשיא הרצוג
הנשיא הרצוג צילום: חיים צח לע"מ

יום לפני הגעת הנשיא הרצוג לוועידת האקלים במצרים: תמונות מראות כי הושחת הביתן הישראלי בכנס הישראלי בשארם א-שייח', באמצעות חריטה על המילה 'ישראל' בשלט המרכזי בדוכן. מארגני הכנס הזמינו את המשטרה, שבודקת את המקרה.

כחלק מהשתתפותו בוועידת האקלים שנפתחה השבוע במצרים, בה לוקחים חלק מנהיגים שונים ממדינות העולם, יקיים נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישות מדיניות עם באי הכנס ויפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בוועידה.

עם נחיתתו היום והגעתו לשארם א-שייח', יקבל את פני הרצוג נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. לאחר מכן ייפגש הנשיא עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זיאד. אחרי פגישה זו, יקיים פגישה עם ראש ממשלת נורווגיה, יונס גר סטיורה. במהלך היום העמוס של הנשיא יקוימו פגישות בינו לבין מנהיגים נוספים, בהם ראש ממשלת בריטניה הנכנס רישי סונאק, מלך ירדן, עבדאללה השני, נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו ונשיא מייקרוסופט העולמית, בראד סמית'.

בהמשך, ישתתף הנשיא באירוע הפתיחה של ועידת האקלים העולמית ויפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בוועידה בהשתתפות חברי המשלחת הישראלית והשרים המלווים את המשלחת: השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, השרה לחדשנות אורית פרקש הכהן והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג'.

נסיעתו של הרצוג לוועידת האקלים מגיעה על רקע ביטול השתתפותו של ראש הממשלה לפיד בוועידה, בעקבות תוצאות הבחירות. מזה שלושה עשורים משמשת ועידת האקלים תירוץ לפגישות בין מנהיגי מדינות העולם, בהן לעיתים מתקבלות החלטות דרמטיות. ועידת האקלים עצמה נועדה לתת מענה להתחממות הגלובלית, באמצעות דיונים משותפים של מנהיגי המדינות ודו"חות של גופים שונים הנוגעים בדבר.

יצחק הרצוג נשיא המדינה עבד אל פתאח א סיסי מצרים ועידת אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד