כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אין צפי והספסרים מנצלים

כאב הראש הישראלי: מחסור חמור בתרופות הפופולאריות

מזה למעלה מחודש בתי המרקחת בישראל מדווחים על מחסור חמור בתרופות הפופולאריות שרבים מאיתנו צורכים ולא יכולים בלעדיהם, בהם משככי כאבים ותרופות לטיפול באלרגיות וחרדות שונות | משרד הבריאות מתנער מאחריות ויש מי שמנצלים את המצוקה לספסרות

כאב הראש הישראלי: מחסור חמור בתרופות הפופולאריות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בימים האחרונים מדווחים בתי המרקחת ברחבי הארץ על חוסרים משמעותיים במלאי של תרופות פופולאריות, החל ממשככי כאבים ועד לתרופות לטיפול בחרדה ואלרגיה, בהפרעות קשב וגם במחלת הסרטן. כך מדווח ב'חדשות 13'.

מדובר במחסור ארצי ולא רק במחוז מסוים שנמשך כבר מעל חודש ובהסתדרות הרוקחים מעריכים שהמחסור נובע מאספקה דלה של חברות התרופות הגדולות כמו 'טבע' שטוענת המחסור נובע מקשיים לוגיסטיים ואילו במשרד הבריאות מתנערים מאחריות במקום לפעול למען האזרחים ולהילחם כדי שחברות התרופות יתעדפו את ישראל לפני שאר מדינות העולם אליהן הם מפיצות את מרכולתן.

"אין לאן אף אחד פתרון בנושא וגם אין צפי", אומר יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל דוד פפו ל'חדשות 13'. לדבריו, "המחסור הוא מתמשך ומחסור חמור". עוד הוא אומר כי "המגוון של התרופות שנמצאות בחוסר הוא רחב מאוד" וכי "אף אחד לא מיידע אותנו מה הסיבה".

התרופות המפורסמות שנעדרות מזה כמה שבועות ממדפי בתי מרקחת הם משככי הכאבים: אקמול, מוסקול, אתופן, וגם סטרפסילס וקלגרון להקלה בכאבי גרון. וכן קלונקס המיועד להקלה במצבי חרדה שעצם המחסור שלא ידוע מתי יסתיים מכניס את חלקם לחרדות ודאגות מהעתיד. 

בינתיים, יש מי שמנצלים את המצב ומנסים לגרוף רווחים על חשבון המטופלים - שנשארים חסרי מענה ומספסרים בתרופות שעולות כמה עשרות שקלים בודדים ומוכרים אופן במאות שקלים באמצעות קבוצות בטלגרם.

בתי מרקחת בית מרקחת תרופות בישראל חברות תרופות מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד