כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ראיתי מבחוץ מה קרה"

הח"כ החוזר מציב דרישה לנתניהו: "לא נסתפק בפירורים"

הליכוד כמרקחה בימים האחרונים מאז נודעו תוצאות הבחירות. חברי כנסת שמציבים דרישות ליו"ר נתניהו ואולטימטומים לקבל לידיהם תפקידים מסוימים. אחד מהם הוא ח"כ דני דנון שחזר משירות באו"ם ודורש להשתדרג לתפקיד יושב ראש הכנסת | "אני חושב שאני המתאים ביותר. ראיתי מבחוץ מה קרה, מעמדה התדרדר בעולם"

הח"כ החוזר מציב דרישה לנתניהו: "לא נסתפק בפירורים"
דני דנון עם בנימין נתניהו צילום: אבי אוחיון, לע"מ

המשא ומתן הקואליציוני נפתח אתמול (ראשון) בשיחות רשמיות ראשונות שקיים ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו עם ראשי הסיעות שעמן הוא מתכוון להקים את ממשלתו הבאה שתמנה 64 חברי כנסת, אך נראה כי כאב הגדול שצפוי לו הוא דווקא בדבר חלוקת התיקים והתפקידים בתוך המפלגה הגדולה שלו שמונה 32 חברי כנסת.

כך למשל, חבר הכנסת והשר לשעבר דני דנון שחוזר לכנסת במקום ה-15 ברשימת הליכוד, אחרי כמה שנים בתפקידו שגריר ישראל באו"ם, מציב דרישה פומבית בראיונות לתקשורת לקבל לידיו את תפקיד יו"ר הכנסת וכי לא יתפשר על שום תפקיד אחר. 

בראיון שהעניק להילה קורח ב'חדשות 13' אמר דנון: "אני מאוד ישיר. אנחנו (חברי הליכוד) לא נסתפק בפירורים. אנחנו רוצים במו"מ שלליכוד יהיו תפקידים בכירים" ועדכן: "העברתי מסר מאוד ברור. אני בא עם ניסיון רב, גם במישור הפרלמנטרי וגם במישור המדיני. סימנתי את תפקיד יו"ר הכנסת עבורי, ואני חושב שאני המתאים ביותר".

דנון יודע דבר ושנים על הליך חלוקת התיקים ביודעו כי הליכוד נשאר תמיד אחרון ובדרך כלל עם תיקים זוטרים יותר משל שאר הסיעות שמרכיבות את הקואליציה ולדבריו הדבר אינו מתקבל על הדעת ואינו הוגן שכן מפלגתו היא הגדולה בממשלה בפער ניכר ולכן לדבריו הוא וחבריו במפלגה לא מתכוונים להסתפק בפירורים כהגדרתו.

עם זאת נראה שדנון לא מתכוון להישאר מחוץ לקואליציה אם יקבל את מבוקשו ואמר: "בסוף מי שמחליט זה נתניהו, הוא הקפטן. הוא מסתכל על הותק, על הכישורים ועל היכולת. לי יש את היכולת גם לחבר וגם לתרום לקואליציה. אם הוא יחליט שאני יושב על הספסל (מונח בכדורגל. ק.ע.), זו ההחלטה שלו".

"לא סתם כיוונתי לתפקיד הזה", הסביר דנון בראיון ל'חדשות 13', "ראיתי מבחוץ מה קרה לכנסת בשנה האחרונה, איך הדברים התנהלו, המעמד שלה גם בארץ וגם בעולם התדרדר מאוד, ולכן אני מכוון מטרה".

 

דני דנון בחירות לכנסת ה-25 יו''ר הכנסת יושב ראש הכנסת מפלגת הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד