כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחדות עם לפיד?

הסקר בדק: נוכח התוצאות הדרמטיות, איזו ממשלה רוצה הציבור?

מסקר שערך פרופ' קמיל פוקס עולה כי 47 אחוזים מהציבור בישראל תומכים בממשלת אחדות של בנימין נתניהו יחד עם בני גנץ או יאיר לפיד. אולם כאשר מפלחים את הנתונים לפי הצבעה לגוש מסוים - ההבדלים גדולים

הסקר בדק: נוכח התוצאות הדרמטיות, איזו ממשלה רוצה הציבור?
לפיד/נתניהו/גנץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי תוצאות הבחירות המובהקות הדרמטיות לטובת גוש הימין-חרדים, בדק פרופ' קמיל פוקס בסקר מיוחד שערך עבור 'חדשות 13', איזו ממשלה רוצה הציבור שתוקם נוכח התוצאות.

ובכן מהנתונים עולה כי 47 אחוזים מהציבור בישראל תומכים בממשלת אחדות שבה מככבים בנימין נתניהו יחד עם בני גנץ או יאיר לפיד, לעומת 41 אחוזים שמעדיפים ממשלת ימין-חרדים. כפי שמשתקף מתוצאות הבחירות - 64 מנדטים לגוש הימין-חרדים. 

כאשר מחלקים את זהות הנשאלים לפי לאום, מבין הנשאלים היהודים, 47 אחוזים מעדיפים ממשלת ימין-חרדים, ורק 41 אחוזים תומכים בממשלת אחדות, זאת לעומת 71 אחוזים מהנשאלים הלא-יהודים שהביעו תמיכה בממשלת אחדות ורק 9 אחוזים שהשיבו כי הם מעדיפים ממשלת ימין-חרדים.

בפילוח לפי הצבעה גושית, מסקר קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' עולה כי  בקרב מצביעי גוש הקואליציה הנוכחית השיבו 61 אחוזים כי הם בעד ממשלת אחדות, לעומת 22 אחוזים שמעדיפים ממשלת ימין-חרדים ו-17 אחוזים שענו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי גוש נתניהו, 83 אחוזים תומכים בממשלת ימין-חרדים, לעומת 15 אחוזים בלבד שהשיבו כי הם מעדיפים ממשלת אחדות, ושני אחוזים שהשיבו כי הם לא יודעים.

עוד בדק הסקר האם הציבור חושב שממשלת נתניהו המסתמנת תבצע שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט ו"האם אתה תומך בשינויים כאלה?". 22 אחוזים השיבו כי הם לא חושבים שיתבצעו שינויים כאלה, 32 אחוזים השיבו כי הם חושבים שכן וכי הם תומכים בשינויים כאלה, 31 אחוזים השיבו כי הם חושבים שכן ומתנגדים לשינויים כאלה, ו-14 אחוזים השיבו כי הם לא יודעים.

הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, כלל 699 נשאלים, מהם 599 מהאוכלוסייה היהודים ו-100 נשאלים מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

סקר דעת קהל קמיל פוקס תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בחירות לכנסת ה-25 ממשלת אחדות ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד