כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ללא הסכם קואליציוני?

הצעת נתניהו להקמת ממשלה במהירות נדחתה: "רוצים לדבר על מהות"

מלאכת הרכבת הממשלה: נתניהו מבקש להקים ממשלה במהירות הבזק ולצורך כך פנה לראשי הסיעות שיחתמו בשלב זה על הסכם העוסק בחלוקת תפקידים כאשר נושאי הליבה יקודמו בשלב מאוחר יותר | בגוש סירבו ודורשים לחתום על הסכם קואליציוני וקווי היסוד של הממשלה 

הצעת נתניהו להקמת ממשלה במהירות נדחתה: "רוצים לדבר על מהות"
נתניהו אמש בדרכו לשיחות המו"מ צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בנימין נתניהו מנסה להקים ממשלה במהירות הבזק כשמול עיניו ניצב סדין אדום בדמותו של יאיר לפיד יושב על כסא רה"מ.

נתניהו שמבקש לפנות את לפיד מכסאו סימן את יום השבעת הכנסת גם כיום הקמת הממשלה המסתמנת ולשם כך הוא פתח במשא ומתן מהיר בטרם קבלת המנדט מנשיא המדינה. מפאת קוצר הזמן פנה אתמול נתניהו לחברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' וביקש מהם להסכים לחתימה על הסכם קואליציוני בשני שלבים.

על פי התוכנית של נתניהו, הממשלה תוקם על פי הסכם עם חלוקת תפקידים ראשונה וכותרות כלליות בלבד כאשר השלב השני ייחתם תוך כדי הקדנציה, אחרי שהממשלה כבר תוקם וכל שר ייכנס למשרדו. באותו שלב ידברו גם על הרפורמות השונות במערכת המשפט, בענייני דת ומדינה ובתוכניות השונות בנושאי דיור ויוקר מחייה ושאר ענייני מהות.

על פי הבקשה של נתניהו, ההסכם הראשוני יכלול ערובה שתקבע שאם דרישות ספציפיות של המפלגות לא ייענו בהמשך, תהיה להן אפשרות להצביע נגד אישור תקציב המדינה ולהביע אי-אמון בממשלה.

למרות הרצון העז של נתניהו לקצר את המו"מ, גפני וסמוטריץ' הודיעו לנתניהו על סירוב להצעה מחשש שאחרי הקמת הממשלה כוחם במשא ומתן יפחת והם דורשים שלפחות נושאי הליבה שחשובים להם יידונו כבר עכשיו וינוסחו בהסכמים. 

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי ראשי הסיעות החרדיות תיאמו אמש עמדות ביניהם וסיכמו כי יתעקשו לקיים הסכם רחב יותר מאשר חלוקת תפקידים ולחתום גם על מספר יוזמות, וחוקים שיבקשו לעגן בהסכמים כמו גם התחייבויות קואליציוניות עם פתרונות למשבר הדיור והחינוך

השבעת ממשלה תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד