ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נורמליזציה עקיפה?

מצרים פועלת לצרף את לבנון וסוריה לפורום שישראל חברה בו

מצרים פועלת בעת האחרונה כדי לצרף את לבנון וסוריה לפורום הגז של מזרח אגן התיכון, שישראל גם כן חברה בו. אי ההכרה של סוריה ולבנון בישראל לא יהווה מכשול שכן הפורום עוסק בתיאום סוגיות טכניות הקשורות לסקטור הגז ולא מדובר בארגון מדיני

 מצרים פועלת לצרף את לבנון וסוריה לפורום שישראל חברה בו
מאגר הגז כריש בגבול הלבנוני צילום: אנרג'יאן

העיתון הבינערבי אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו קטארי מדווח הבוקר מפי דיפלומטים מערביים בקהיר כי מצרים פועלת בעת האחרונה כדי לצרף את לבנון וסוריה לפורום הגז של מזרח אגן התיכון, שישראל גם כן חברה בו. יש לציין כי מקום מושבו של הפורום הוא בקהיר.

דיפלומט מערבי בקהיר שצוטט בעיתון אמר כי הניסיון של מצרים לצרף את לבנון וסוריה לפורום הוא כדי להפיק תועלת מהתפקיד הצפוי של לבנון בשוק הגז בעקבות הסכם הגבול הימי עם ישראל. דיפלומט מערבי בקהיר ששוחח עם העיתון אמר כי אי ההכרה של סוריה ולבנון בישראל החברה בפורום לא יהווה מכשול אל מול המאמצים של מצרים לצרף אותן שכן הפורום עוסק בתיאום סוגיות טכניות הקשורות לסקטור הגז ולא מדובר בארגון מדיני או ברית מדינית.

לפי אותו דיפלומט, מצרים קיימה כבר התייעצויות עם בכירים בביירות ודמשק לאחרונה והתחייבה להסיר את כל המכשולים הקשורים להתנגדות מצד מדינות החברות בפורום לגבי המהלך. כך דווח שמעון מיג'אן בערוץ הטלגרם של 'כאן ערבים'.

על רקע הדברים הללו דיווח רועי קייס, כי חבר המועצה המרכזית בחיזבאללה, נביל קאוק, אמר שלבנון היום היא המדינה הכי מחוסנת מפני ממשלה ישראלית תוקפנית, גזענית וקיצונית וזאת ההוכחה "להצלחת ההתנגדות" שביצרה את לבנון והפכה אותה לחוליה החזקה בסכסוך הערבי ישראלי ולכן ארגון חיזבאללה לא חושש שעמדותיו של ראש הממשלה הנבחר נתניהו יפגעו בהסכם סימון הגבול הימי של האזור הכלכלי השייך ללבנון.

קאוק הדגיש, שהערבות האמיתית להסכם סימון הגבול איננה המתווך האמריקאי ולא ממשלת לפיד אלא יכולת וכוח "ההתנגדות"(הזרוע הצבאית של חיזבאללה). קאוק הוסיף: "לבנון לא תאבד את זכויותיה בנפט ובגז כל עוד עומדת מאחוריה "התנגדות" חזקה ועוצמתית".

 

מצרים לבנון סוריה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד