כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חרסון הכבושה

חיילים רוסים לובשים בגדים אזרחיים ומתגוררים בדיור אזרחי

ראש עיריית קייב הזהיר את התושבים להיערך לגרוע מכל במקרה של התקפות רוסיות נוספות על התשתית של אוקראינה, והדגיש את הסיכון שהעיר עלולה להישאר ללא חשמל ומים. הצבא האוקראיני מתארגן לקראת מתקפת הנגד שלו

חיילים רוסים לובשים בגדים אזרחיים ומתגוררים בדיור אזרחי
ראש עיריית קייב על רקע הריסות בעיר צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית קייב הזהיר את התושבים להיערך לגרוע מכל במקרה של התקפות רוסיות נוספות על תשתית אוקראינה, והדגיש את הסיכון שהעיר עלולה להישאר ללא חשמל ומים. כ-4.5 מיליון אוקראינים מתמודדים עם הפסקות חשמל שנגרמו מהתקפות רוסיות על תשתיות אזרחיות, כך לפי הנשיא וולודימיר זלנסקי.

אוקראינה טוענת שרוסיה מנסה לפתות את כוחות קייב ליפול למארב על ידי העמדת פנים שהיא נסוגה מהעיר חרסון שבדרום המדינה. התושבים שם נמצאים חלק מהזמן ללא חשמל ומים, כך אומרים גורמים רשמיים באוקראינה. מחוסר חיילים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על חוק המאפשר לגייס אזרחים שהורשעו בעבירות חמורות.

כוחות רוסים הגבירו את הבדיקה שלהם אחר אזרחים באזורים הכבושים באזור דרום חרסון של אוקראינה, ועצרו מקומיים רבים כדי לגדוע התנגדות פרטיזנית של הצבא האוקראיני.

ה-CNN דיווח, כי בעיר הכבושה חרסון, חיילים רוסים לובשים כעת ברובם בגדים אזרחיים ומתגוררים בדיור אזרחי, כשהם "מחזקים עמדות פנים לניהול קרבות רחוב", כך על פי הצבא האוקראיני. ממרכז ההתנגדות הלאומי נמסר כי ידוע לו על עשרות מעצרים בימים האחרונים. המרכז קרא לאזרחים לעזוב את השטחים הכבושים אם אפשר, הצבא האוקראיני מתכונן למתקפת הנגד שלו.

"סמוך לסניחוריבקה, יש מקרים של כניסת כובשים שנכנסים לבתים של מקומיים", אמר תושב מקומי לרשת CNN. "הרבה חיילים הגיעו לכפרים, הם מתיישבים בבתים ריקים. אבל יש מקרים שהם מעיפים אנשים מהבתים שלהם". התושב אמר כי נראה שרוב החיילים הם מעל גיל 30, אך הם החלו לראות יותר חיילים צעירים, בסביבות הגילאים 18 עד 20.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב הפסקות חשמל ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד