כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המאבק על הדור הצעיר

הרבנים בקריאה: לא להכניס סמארטפונים מסוננים לכותלי המוסדות

הרבנים בארה"ב מורים למנהלי מוסדות לא לאפשר הגעה למוסדות חינוך עם סמארטפונים, גם מסוננים. "אמנם החזקת מכשיר זה יכול להועיל מאוד לצרכי בית ספר, ויכול להיראות כמטרת מצווה, אך בכל זאת, התועלת עולה על ההפסד ביחס לחינוך הדור הבא בקדושה ובקדושה" קראו הרבנים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מכתב חדש התפרסם בארה"ב מטעם, גדולי תורה בארה"ב, הרב שמואל קמנצקי שליט"א, הרב אליהו בער וכטפוגל, הרב מלכיאל קוטלר, והרב יוסף הררי-רפול. הרבנים קוראים לבתי הספר והישיבות לאסור סמארטפונים, לרבות מסוננים, בשטחיהם.

במכתב נאמר: "החזקת סמארטפונים בידי ראשי מוסדות, מחנכים ומחנכות היא דבר שמוביל שתלמידים תמימים ותלמידות תמימות שאינם יכולים להבדיל בין סמארטפונים אחד למשנהו, מכניסים אווירה של מותרות לליבם הנאבק בניסיונות הדור שלנו", נכתב במכתב שפורסם באתר Yeshiva world news.

במכתב נאמר: ‏"לראשי המוסדות ומנהלי הישיבות מחנכים ומחנכות עליכם יחיו. ‏ידוע ומפורסם שהאמצעי הגדול ביותר להשפיע על דור הבא הוא ‏דרך הדוגמא האישית של המחנכים והמחנכות, וכמש"כ החזו"א (אמונה ‏ביטחון פ"ד אות טז) 'יש תלמיד מחכה תמיד את רבו ולומד ממעשיו של ‏רבו יותר משיעוריו' ‏"והנה החזקת 'סמארט פון' בידי הראשי המוסדות והמחנכים ‏והמחנכות הוא דבר המטעה תלמידים ותלמידות תמימים שאינם מבינים ‏ההבדל בין שום 'סמארט פון', ומכניסה 'רוח של היתר' בליבם ‏המתמודדים בנסיונות הדור. ופשוט שחובה עלינו להראות לדור הבא מהו ‏הצורה האמיתית של בן תורה, ואיך להתנהג בענייני טכנולגיה בקדושה".

עוד נאמר: "‏על כן בואו נתחזק ביחד לאסור הכנסת כל 'סמארט פון' בכל ‏מקומות החינוך (smart phone free school)‏ לכל ‏המחנכים והמחנכות שלא להראות כלל שום דבר ב'כלי זה' לילדי המוסד ‏אף שלא בבנין ובשעות הלימוד, ואע"פ שהחזקת מכשיר זה מיקל מעל צרכי המוסד, ונראה שהוא ‏צרכי מצוה וחשבונות שמים, יצא שכרו בהפסד חינוך של דור הבא, ‏בקדושה ובטהרה. ‏וכבר יש יותר משלשים מוסדות חינוך שהצליחו לנהל מוסדותיהם ‏ברוח זו (smart phone free schoo) וכל דבר הנעשה לחזק קדושת וטהרת ‏התלמידים והתלמידות, אף אם אינו קל יש בו הרבה סייעתא דשמיא, ‏ובזכות זה תזכו להתברך בכל מילי דמיטב".

ארה''ב סמארטפון כשר סמארטפון סמארטפונים הרב שמואל קמנצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד