כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"עליונות יהודית תיאוקרטית"

ה'ניו יורק טיימס': כשנתניהו יסיים, בן גביר מוכן להחליפו

העיתון מהגדולים בעולם, ה'ניו יורק טיימס', מפרסם כי "הממשלה הבאה בראשות נתניהו תהיה הימנית והאורתודוקסית ביותר בתולדות המדינה". העיתון גם תוקף את סמוטריץ' ואת בן גביר כפי שעשו עיתונים רבים ומשפיעים בארה"ב ובאירופה מאז נודעו תוצאות הבחירות

ה'ניו יורק טיימס': כשנתניהו יסיים, בן גביר מוכן להחליפו
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: צילומסך/יונתן זינדל, פלאש 90

"דמוגרפיה היא לא גזירת גורל" כותב העיתון מהגדולים בעולם, "אבל בישראל היא יכולה לאפשר רוב קבוע לקואליציית הימין הדתי שהתגבשה במהלך העשור פלוס שליטתו של מר נתניהו". כך מציין העיתון ה'ניו יורק טיימס'.

העיתון מציין כי בישראל יש כאלה ש"מתאבלים על תוצאות הבחירות", ו"הליברלים החילונים בישראל מבינים שהם מוצאים את עצמם יותר ויותר כמיעוט בארצם".

יותר ממחצית מהישראלים היהודים מזדהים כיום כמסורתיים, דתיים או חרדים, והדמוגרפים מצפים שהאוכלוסיות השמרניות הפוליטית הללו יגדלו כחלק מאוכלוסיית ישראל. לא רק כשני שלישים מהישראלים היהודים בגילאי 18 עד 34 מזדהים כאנשי ימין, אלא על פי סקר של חברת Pew משנת 2016, 49 אחוז מהישראלים היהודים בגילאי 18 עד 49 מסכימים ש"צריך לגרש או להעביר את הערבים מישראל", לעומת 44 אחוזים שאינם מסכימים.

עוד כותב העיתון: "הממשלה הבאה בראשות נתניהו תהיה ימין ואורתודוקסית ביותר בתולדות המדינה. "היא תכלול דמויות כמו סמוטריץ', מנהיג הציונות הדתית, כמו גם מתנגדים לליברליות במפלגות חרדיות". עוד מציין העיתון, "הדבק שיחזיק את הקואליציה הזו הוא סוג של עליונות יהודית תיאוקרטית שבשטח תתורגם יותר מכל לדיכוי מוגבר של פלסטינים ומיעוטים לא-יהודים אחרים".

גם נתניהו חוטף מהעיתון. "מר נתניהו שימש פעם בלם לתוכניות יותר שאפתניות מצד שותפיו בקואליציה הימנית, אך כעת הוא מחויב להם יותר מאי פעם, על החזרתו לשלטון ואולי על שמסייעים לו להתחמק מאשמת שחיתות, בין השאר באמצעות החלשת בתי המשפט".

כותב המאמר, ג'ושוע לייפר, כותב כי "עתידה של המפלגה אינו בטוח בלעדיו (נתניהו), כשמר נתניהו ייצא מהחיים הציבוריים, הוא ישאיר חלל ריק בימין שמר בן גביר מוכן למלא", ובכך מראה לכאורה חוסר הבנה בפוליטיקה הישראלית.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ הניו יורק טיימס בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד